Homeספיישליםביקורת הופעה

אינדינגב 2015: ההופעות שהפתיעו / ריגשו / חידשו לשחר רודריג השנה

צילום: גאיה ס. טרטל

צילום: גאיה ס. טרטל

בניגוד למסורת השנתית של ניצול בוקר יום חמישי לסידורים (לקחנו יום חופש, מה…לא ננצל אותו לשלם חשבונות, לעשות קניות, לחסן את הכלבה ולראות את סבתא?), הפעם החלטנו להגיע לאינדינגב מוקדם ולא להתבאס מהתורים, מהצפיפות, מהקמת אוהל בחושך או מזה שפספסנו את הופעות הפתיחה האינטימיות. ואכן, נוכחנו לדעת שלהקדים בשעה או שתיים באמת פותר את כל הבעיות לעיל.

כמעט. השנה, בניגוד לשנים קודמות, ניצלתי את זכות הבחירה שלי והצבעתי באינדיסקר. לצערי, המתמודד שלי לא זכה במירב הקולות ולא זכיתי לשמוע את אייל שוורצמן; Bender אשר זכו בהצבעה, ירו יריית פתיחה לא כל-כך אינטימית, אבל כן אופטימית. אם נבחן את הליינאפ, אפשר להבחין די בקלות שהקו הוא הרבה יותר רוקיסטי, גראנג'י ובעיקר יותר אינדי מהשנה שעברה ומזו שלפניה. לשם השוואה קצרה, ב-2014 המופעים המרכזיים היו הסיקרט סי של עמית ארז, גארדן סיטי מובמנט, ברי סחרוף והקולקטיב. ב-2013 במת הקוף ארחה את רוקפור, אביתר בנאי, שי צברי וטאטרן; עד כאן – כולם דרי גלגל"צ. ב-2015 הליינאפ ירד לשול והביא עמו את The 1840s, נגה ארז, יהוא ירון, אביב גדג' וטייני פינגרס.

מכיוון שהקו הכללי שהאינדי לקח השנה היה רחוק מההום-בייס שלי, אסקור את ההופעות שהפתיעו / ריגשו / חידשו ואלה שהיו בלתי נשכחות עבורי:

Benjamin’s Brother
הפתעת הערב הראשון היו Benjamin's Brother, עם החולצות המדליקות והפתיחה האינדית שחיפשתי. אחיו של בנימין, שאחראי למילים וללחן, ישיק את אלבום הבכורה שלו בנובמבר הקרוב, ולמרות שחלק מהחומרים כבר היו זמינים בבנדקמפ, הוא לגמרי חלף מתחת לראדאר שלי. מסתבר שמדובר בבחור בשם יוסף, ירושלמי בעברו, אבל פרט לכך – לא הצלחתי למצוא עליו יותר פרטים.

ענת מלמוד
ענת מלמוד נמצאת כרגע בתהליכי סיום והידוק אלבום הבכורה שלה בהפקת צח דרורי ואם להסיק מההופעה – מדובר באלבום מצוין. ענת שרה בקול מתוק שירים על הבפנוכו של הנפש וקשה לעמוד בפני הקסם והצניעות שלה. קוריוז: גם בשנה שעברה בוקר שישי נפתח בהופעה של זמרת שאת אלבומה הפיק דרורי, הלא היא נועה קורנברג ואלבומה הנהדר גברת כפור.

האחיות ג'משיד וגיטלה
האחיות ג'משיד גם הן עובדות על אלבום הבכורה שלהן שעתיד לצאת ממש בזמן הקרוב. האלבום מומן בפרוייקט הדסטארט שעבדתכם הנאמנה תרמה לו אף היא, בלי לראות את האחיות עדן ושי-לי אפילו פעם אחת; ההופעה הזו – לא רק שלא אכזבה, אלא ממש שימחה אותי מכיוון שאין ספק שהתוצר יהיה משובח ושהיה שווה לתרום להולדתו של אלבום כזה.

אזכיר במילה גם את גיטלה שעובדת אף היא על אלבום הבכורה שלה העתיד לצאת בחודשים הבאים עלינו לטובה. לאלו מכם שלא מכירים את גיטלה שהופיעה גם באינדי 2013, מומלץ להזדרז ולעקוב אחרי הבחורה בעלת קול הזהב:

איזו מן שלווה
את שני האלבומים הראשונים של טל כהן-שלו חרשנו אינספור פעמים ברכב, בבית, הלוך וחרוש. באופן די תמוה, ההופעה הראשונה בה ראיתי את טכ"ש היא באינדינגב 2015. אז נכון, לרובכם לא חידשתי, אבל אני שמחה להגיד שהייתי בהופעה וגיליתי בחור שמוכשר במציאות לא פחות מאשר באולפן. הוא גם הוציא EP חדש לאחרונה בשם Warmer Climes וכדאי לכם להאזין לו בבנדקמפ.

וגר זאב עם כבש ופיל עם קוף ירבץ
לשמחתי, לא פסחו גם באינדי הזה על השמח שלא נושך ולא בועט, שמח שהוא פשוט שמח. על במת הפיל בשישי בצהריים חגגו חנן בן ארי ולהקתו, ומעט אחריו חנוך טיאר והאופרייטעס. אחר הצהריים, השמחה עברה אל במת הקוף עם שי צברי, ובשבת בצהריים החגיגות המשיכו עם לוסיל קרו שכל הופעה שלהם היא תענוג צרוף שמשלהב את הקהל How high? So high. הנה הם באינדיסיטי בירושלים, ממש לפני שבועיים:

לסיכום, זה לא קל לבנות ליינאפ באורך שלושה ימים שמדבר לקהלים שונים ומחזיק אותם מסוקרנים. מאוד הורגש שהאינדי, למרות שלקח קו מובחן יותר השנה, עדיין מצליח להציץ מהדלת האחורית גם עם מוזיקה פחות קונבנציונלית. עד האינדי הבא…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0