Homeספיישלים

החממה: דביר כלב חוגג 49 שנים לאלבום של ג'ון מאייל והבלוזברייקרס עם אריק קלפטון ומציין עוד כמה אמנים גדולים שיצאו מהחממה של סנדק הבלוז

71MPQcJzywL._SL1000_

49 שנים עברו מאז יצא אלבומם של הבלוז ברייקרס של ג'ון מאייל יחד עם אריק קלפטון. את האלבום קניתי בתו השמיני בירושלים בהמלצה של תומר, חברי לספינה, עוד לפני שהיא נוסדה. נכנסתי לחנות בלי מטרה מוגדרת, בעיני זהו הזמן המושלם להיכנס לחנויות מוזיקה, אז תמיד מוצאים את הפנינים האמיתיות. תומר זרק שאלה תמימה: "אתה אוהב בלוז?" עניתי שאני סבבה עם בלוז. בלי להתבלבל שלף את הדיסק מאחד המדפים ואמר לי להקשיב לאלבום הזה. הוא בטוח שאני אוהב. העובדה ששמו ותמונתו הצעירה מאד של קלפטון יחד עם חברי הבלוז ברייקרס הופיעו על העטיפה הייתה לי למעין חותמת שתומר כנראה לא טועה. והוא אכן צדק. אלבום בלוז לבן, בריטי של אמצע שנות השישים, מלא בנשמה שמגיעה מההמונד של מאייל והגיטרה המייללת של קלפטון.

במהלך השנים הרבות שהבלוז ברייקרס היו קיימים לסרוגין, הלהקה הייתה מעין חממת גידול למוזיקאים שאחר כך הלכו והקימו להקות משלהם. למען האמת זה קרה כל כך הרבה פעמים, שיחד עם היותו מחלוצי הבלוז בבריטניה מאייל קיבל את הכינוי- "הסנדק של הבלוז הבריטי".
קלפטון הגיע ללהקה אחרי שעזב את היארדבירדס ובחלק מהשירים, שלא נכנסו לאלבום המקורי, ניגן עם ג'ק ברוס. שניהם עזבו לאחר מכן וכידוע הקימו את קרים יחד עם ג'ינג'ר בייקר. מי שניגן בס באלבום המקורי היה ג'ון מקווי, מחצית מהשם פליטווד מאק. מקווי עזב יחד עם פיטר גרין, שהגיע במקומו של קלפטון בתור גיטריסט ראשי ומיק פליטווד שהיה המתופף, אחרי שהקליטו את "Hard Road", כדי להקים את הלהקה הקרויה על שמם ולהקליט את אחד מאלבומי הבלוז הבריטי הטובים והמשמעותיים ביותר הקרוי גם הוא על שמם.

http://http://www.youtube.com/watch?v=BhsCOWz9ZeE

אחר כך גרין הוחלף במיק טיילור וקצת לפני שמקווי הוחלף בטוני ריבס, הם הקליטו יחד את "Crusade" המופתי. טיילור הספיק להקליט גם את "Bare Wires" לפני שעזב כדי להצטרף לרולינג סטונס במקומו של בריאן ג'ונס לאחר שמאייל בעצמו המליץ עליו לג'אגר וריצ'רדס.

http://http://www.youtube.com/watch?v=nPf1mtWMbHs

ג'ון מאייל לא היה רק "חממת סטארט אפים" ללהקות, אלא גם מקלט חם למוזיקאים שעזבו להקות אחרות. ב-1970 עזבו הארווי מנדל, וולטר טראוט ולארי טיילור את Canned Heat אחרי מסע הופעות מתיש של הלהקה באירופה והצטרפו למאייל. הם הקליטו שני אלבומים ועזבו להקים עוד להקה וחלקם אל קריירות סולו.

הבלוז ברייקרס המשיכו לפעול עד לפני שנים אחדות והוציאו עשרות אלבומי אולפן והופעות כאשר לעיתים משתמשים בשמה של הלהקה ולעיתים רק בשמו של מאייל. מעל לארבעים מוזיקאים השתתפו בהקלטות לאורך השנים כשכולם סובבים או אולי משתתפים בדרכו של ג'ון מאייל, הסנדק של הבלוז הבריטי.

http://http://www.youtube.com/watch?v=fthFo2E94YI

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0