Homeספיישליםהולכים להופעה

ספיישל חגיגי לקראת פסטיבל הבלוז: מוזיקאים ממליצים על מוזיקאים

אז לא באמת חשבתם שפסטיבל הבלוז של תל אביב יעבור בשקט בקולומבוס, נכון? ולמי שעדיין לא בעניינים זה הזמן לספר שבסופ"ש הראשון של יולי הולכים להתממש כל החלומות הפרועים של חובבי הבלוז בישראל, בארבעה ימים גדושי הופעות וארועים שכולם על טהרת הבלוז. הופעות חו"ל מהמיסיסיפי? צ'ק. בלוז בעברית? צ'ק. אירוחים, מסיבות, כיתות אמן, תערוכות? צ'ק. בקיצור, צרות של עשירים נהיו פה פתאום. כדי לעזור להתמודד עם הלם השפע, הוזעקו לסיפון כמה מוזיקאים מהפסטיבל שגילו סולידריות בלוזיסטית, והמליצו על הופעות שוות, של מוזיקאים אחרים בפסטיבל.

11539689_10203948751629286_505005478_oלייטנינ' מלקולם

ההמלצה הראשונה הגיעה כל הדרך מהמיסיסיפי. משמח מאוד לגלות שגם שם שותפים לדעתנו החיובית בקולומבוס על המוזיקה של דני דורצ'ין. אז מ – One Man Band אחד לרעהו, קבלו את המלצתו של הבלוזיסט לייטנינ מלקולם לפסטיבל:
"Dani Dorchin’s music is great old fashioned garage punk blues. Reminds me of some of the One Man Bands I’ve seen around Memphis that are more Rock oriented style”.
ובתרגום חופשי: המוזיקה של דני דורצ'ין היא פאנק-בלוז גאראז' ישן וטוב. מזכיר לי כמה מהוואן-מן-בנד שראיתי באזור ממפיס, שהסגנון שלהם מזכיר יותר רוק".

לייטנינ מלקולם יופיע ב-3.7 בקונטיינר ביפו, בשעה 21:00 ובחינם! ב-5.7 כיתת אמן בחנות חלילית, יפו, בשעה 18:30.
דני דורצ'ין יופיע ב-5.7 בכולי עלמא, בשעה 22:00.

המופע הפותח של הפסטיבל יהיה של הכוכבים העולים בז'אנר הבלוז-רוק בישראל, ההרכב Full Trunk שיארחו את הזמרת גל דה פז. כשנשאלו על מי הם ממליצים, לפול טראנק הייתה תשובה חד משמעית: "אנחנו ממליצים בחום על ההופעה של איתי פרל שתתקיים בקפה ביאליק. בלוז שמתאר את המסעות שלו, של בנאדם שנתן לנו הרבה השראה למוזיקה ולדרכים שעברנו". גל דה פז בחרה להמליץ על ההופעה של עופר עמיחי, אשר נוחת מחו"ל ישר לפסטיבל הבלוז: "כל כך הרבה הופעות מעולות בארבעה ימים שקשה לבחור, אבל אם להמליץ על הופעה אחת אז אתם חייבים ללכת לראות את עופר עמיחי. הוא בחור מיוחד ומחוספס שפקח את העיניים לאנשים על סצנת הבלוז בארץ, רגע לפני שעזב להופעות בארה"ב. ועכשיו, הוא חוזר לעבוד על אלבום הבכורה שלו (שיכלול בתוכו שיתופי פעולה עם מגוון אמנים מסצנת הבלוז/רוק בארץ), ומגיע היישר מארה"ב להופעה בפסטיבל במופע בלוז-פולק מרגש וחשוף. מומלץ ביותר".

עופר עמיחי יופיע ב-4.7 בבר גיורא’ בשעה 20:00
איתי פרל יופיע ב 3.7 בקפה ביאליק, בשעה 22:00

רוצים לדעת עוד על פול טראנק וגל זה פז? מוזיקאים אחרים נרתמו בדיוק למשימה הזו. כבוד גדול בשביל ההרכב הצעיר הזה שבחר להמליץ עליהם אלי מרכוס, יו"ר עמותת הבלוז בישראל: "יש משהו מאוד מיוחד בגל ניסמן ולהקת פול טראנק – הם ממש, אבל ממש, כנים ואמיתיים. פול טראנק יוצרים קשר חם, מידי, וישיר עם הקהל ומגישים מוסיקה דינמית ומקורית עם שורשים שגם נטועים עמוק בתוך הבלוז של שנות ה-30, וגם עם "תיבול" השפעות מאריק קלפטון, ריי צ'רלס וסטיבי ריי וואהון. בלוז עכשווי – הדור החדש – דר. בלוז אוהב!"
על גל דה פז ממליץ דני גלבוע, שתכף תקראו עליו: "ממליץ בחום על גל דה פז, זמרת בעלת אנרגיות אינסופיות, כריזמה, וקול גדול ומחוספס, שקשה להישאר אדישים אליו. רוק בלוז אמיתי תוצרת הארץ בסאונד של חו״ל, שווה ביותר".

Full Trunk יארחו את גל דה פז במופע הפותח של הפסטיבל, ב-3.7 באזור בשעה 14:00. בנוסף יתארחו אופיר ונטורה ולוסיל קרו. יהיה שמח!

אלי מרכוס יקח חלק באחת מההופעות המסקרנות ביותר בפסטיבל: גוספל בלוז עם ירון בן-עמי בצהרי שבת. קוראי קולומבוס הנאמנים כבר יודעים איך נשמע גוספל עם ירון בן-עמי, ואפשר רק לדמיין איזו חגיגה צפויה לנו כששניהם משתפים פעולה. אז על מי ממליץ הבלוזיסט העברי המשובח ירון בן-עמי? כמובן, על בלוזיסט עברי אחר: "אייל בן המוריה עושה בלוז עברי נהדר: הוא שר שאלות נוקבות, הוא מנגן טיעונים נחרצים, הוא לוקח את המתנה הזאת שנתנו השחורים בדרום ארה"ב לכל העולם, ומשבץ אותה אצלו בבית (שהוא גם הבית שלי…). יצא לי לנגן אתו פעם או פעמיים, ואף פעם לא ידעתי מה יהיה בתו הבא – כי אייל בן המוריה עושה בלוז עמוק, חריף ומסוכן. ועברי. איזה כיף". אבל אייל בן המוריה לא מופיע לבד: לכבוד פסטיבל הבלוז, הוא ודני גלבוע הרימו שיתוף פעולה מיוחד שיחשף בפעם הראשונה בפסטיבל, ואייל שופע מילים חמות עליו: "דני גלבוע, האיש, הכובע וקול הבס, והומור של דני שובבני. שיתוף הפעולה הזה הוא מסוג הדברים שמתחברים ישר באופן טבעי. לא תמיד אפשר להסביר את זה, אבל תמיד אפשר לעשות עם זה אהבה".

אלי מרכוס וירון בן-עמי, יופיעו ב-4.7, במייקס פלייס הארבעה, בשעה 15:00
דני גלבוע ואייל בן המוריה יופיעו ב-5.7 באברקסס, בשעה 22:00
הופעות נוספות של ירון בן-עמי בפסטיבל:
3.7 ב Loveat ברזילאי, בשעה 16:00
3.7 בצוזאמן, יתארחו נועם דיין ואייל קדושים, שעה 23:15
4.7 באלה רמפה, בשעה 17:00

כל מי שעוקב אחרי קולומבוס וחובב בלוז לא יכול היה לפספס את ההתרגשות שאחזה בנו כשגילינו שנועם דיין, הוציא אלבום שני. אז הנה הוא ממליץ על ההופעה שהוא לא הולך לפספס במסגרת פסטיבל הבלוז: "האמת שעדיין לא ראיתי את שי מילמן מופיע. אבל כן ראיתי אותו לא אחת פורט על המיתרים ושר. הוא איש שחש וחושב ומתבונן, ולא עושה חשבון. אלו דברים יקרים. הם קורים אצלו במוסיקה. אני שומע אמת כשהוא מנגן ושר, ואני מקווה סוף סוף לתפוס את ההופעה שלו ולפגוש אתכם שם".

שי מילמן יופיע ב-5.7 בצוזאמן, בשעה 20:30
הופעותיו של נועם דיין בפסטיבל:
3.7 בבר גיורא, אקוסטי עם אייל קדושים במפוחית, בשעה 13:00
4.7, Loveat הבימה, סולו אקוסטי בשעה 18:00
4.7 מייקס פלייס הארבעה, אקוסטי עם אייל קדושים במפוחית, בשעה 22:00

http://http://www.youtube.com/watch?v=RgFWyIrbk-M

11304472_10203950211105772_541034315_nליאו 'באד' וולש

ומי המליץ על נועם דיין אתם שואלים? הרשו לנו להתרגש, כי מה שאנחנו בקולומבוס הבנו כבר מזמן, הבינו ממש לאחרונה במיסיסיפי. על נועם דיין המליץ לא אחר מאשר ליאו 'באד' וולש, בלוזיסט אמיתי, צעיר בן 83 מהמיסיסיפי, האיש שראה הכל וניגן עם כולם ויגיע לנעול את הפסטיבל בהופעה אחת ויחידה בבארבי:
“I was listening to Noam Dayan’s acoustic Blues and he is very good! I think it is great that Noam is doing what he is doing to keep the Blues going”.
ובתרגום חופשי: "הקשבתי לבלוז האקוסטי של נועם דיין, והוא טוב מאוד! זה נהדר לדעתי שנועם עושה מה שהוא עושה ושומר על הבלוז חי ובועט".

ליאו באד וולש ינעל את פסטיבל הבלוז של תל אביב ב-6.7 בבארבי, בשעה 21:30

יהיו עוד מלא דברים טובים! ואפילו הרבה מהם בחינם. כנסו ללוח ההופעות המלא של הפסטיבל.

http://www.youtube.com/watch?v=dKAft2H_R3o

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0