Homeהיום לפני

דיוקן עצמי עם אופנוע: אלקנה כהן מציין 45 שנים ל-"Self Portrait" של בוב דילן

Bob-Dylan-early-art-Self-Portrait

"מה זה הזבל הזה?!"- זוהי ביקורת האלבום הקצרה ביותר שהתפרסמה אי פעם במגזין Rolling Stone, והיא התייחסה לאלבום "Self Portrait" של בוב דילן, שיצא השבוע לפני 45 שנים. המבקרים, וגם הקהל, לא ידעו כיצד "לאכול" את האלבום הכפול, שכלל ביצועים לשירי קאנטרי ישנים, חידוש לסיימון וגרפונקל, קטעים מהופעות חיות, כמה שירים חדשים, וקטע פותח מוזר במיוחד שכלל שלוש זמרות שחוזרות על אותו משפט שוב ושוב, על רקע של תזמורת סימפונית.

סלף פורטרייט יצא בתקופה לא פשוטה בחיים של דילן: הוא ניסה להימלט מהמעריצים, המבקרים, הקהל והעיתונות שרדפו אחריו והמשיכו להתייחס אליו כנביא וכמשורר הדור. באוטוביוגרפיה שלו הוא מספר כיצד הוא ומשפחתו נדדו מבית לבית במטרה לברוח מגדודי המעריצים שהטרידו אותם. הוא הקליט אלבומים בסגנונות שונים זה מזה על מנת לבלבל את המבקרים, הסתגר בביתו בוודסטוק (וסירב להשתתף בפסטיבל שנערך שם), ובנוסף לכל, עבר תאונת אופנוע קשה.

סלף פורטרייט נחשב במשך שנים לאחד האלבומים השנואים ביותר של דילן. הוא עצמו התכחש אליו, לא הזכיר אותו בשמו, ולא ביצע שירים מתוכו בהופעות. רק לפני שנתיים, התפייס דילן עם עצמו משנות השבעים. סלף פורטריט יצא מחדש, יחד עם גרסאות נוספות, דמואים לשירים מאלבומים נוספים מאותה תקופה ועטיפה חדשה- גם היא דיוקן עצמי של דילן מאותה תקופה.

כשמקשיבים היום, בלי כל המטען שהעיק על דילן ועל מאזיניו לפני 45 שנה, מגלים שסלף פורטרייט הוא אלבום מעולה: יש בו המון שירים טובים, עבודה משובחת של חבורת נגנים מעולה, וכמה פנינים מהעבר שדילן האיר באור חדש.
ההזדמנות השניה הוכיחה את עצמה.

(רצועת בונוס מתוך ההוצאה החדשה)

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0