Homeאלבומים חדשיםרדיו

הדרך הביתה – יובל לוי על האלבום החדש של גלי אלון

234812צילום: סמדר ליאני

גלי אלון השיקה ביום שבת האחרון את האלבום (EP) השני שלה- My Way Home.

הרבה השתנה אצלה גלי מאז האלבום הראשון, גם בחיים האישיים וגם מבחינת הקריירה.
העבודה על האלבום הראשון החלה לאחר ששלום חנוך ניגש אליה לאחר שראה אותה שרה במהלך ערב שירה שהתקיים במסעדה בה מילצרה. בהמשך הגיעה לאסף אמדורסקי אשר הפיק את האלבום. השירים בעברית יחד עם ההפקה מינימליסטית יצרו אלבום שמרגיש חשוף ועירום.
העובדה שזה היה האלבום הראשון של גלי – הוסיפה מאוד.

באלבום החדש בחרה גלי לחזור לשפת הילדות שלה – אנגלית, ואת ההפקה לתת בידיו של אלון לוטרינגר שנעזר בעוזי רמירז לעיבודי המיתרים. גם החיים האישיים השפיעו והתולדה היא אלבום עשיר בצלילים שמתאר חיים בזוגיות לא מתפקדת. צבעי ההפקה נותנים לו תחושה נעימה ו"פופ"ית שעומדת בסתירה עם הטקסטים הבודדים. עוד חיבור מעניין.

האלבום נפתח עם שיר הנושא, My Way Home, שהוא גם הוותיק מבין חמשת השירים של האלבום. התפקיד של גיטרת הבס מאוד מורגש בשיר וביחד עם החצוצרה והקולות השניים מקבל השיר Feel אלקטרוני שמזכיר את הסגנון של Zero 7 ו- Morcheeba.

השיר השני, Lonely play, ממשיך בדיוק איפה שהראשון סיים. אם ב-My Way Home תיארה גלי את רגע הפרידה, אז בשיר הזה אנחנו רגע אחרי, כשהאדרנלין נרגע ונשארים עם הגעגוע והמחשבות על מה שהיה.
את כלי הנשיפה מחליפים כלי מיתר שמנהלים דיאלוג עם השירה של גלי ועם הרקע שלה כזמרת ג'אז זה מתיישב מעולה.
ב- I Am To Blame מתחברים הקלידים וכלי המיתר לשיר שכולו דיסוננס כל כך בולט שיכול להפתר רק כאירוניה. מצד אחד, האשמות נוקבות על גרימת כאב ומילים חסרות כיסוי, ומצד שני – לקיחת האחריות והאשמה על פירוק החבילה.

http://http://www.youtube.com/watch?v=7A1yigzPZ68

ואז הריבים. מתישים ומרתקים, מלאים שנאה ותשוקה, בחלק הזה קצת פחות נעים להזכר, כי תמיד בריב אשמים שני הצדדים. גם הקצב של השיר איטי יותר מהקודמים והכינורות טיפה יותר חולמניים ונוגים. האירוניה נעלמה וכבר ברור שבריבים שני הצדדים יורים בכל הנשקים.
והשיר האחרון, Call Me. השיר רגוע, אולי העצוב ביותר באלבום הקצר הזה. לילה טרוף של שינה וחלומות, געגועים ומחשבות. היה כל כך יפה, כל כך אהבנו, אבל זה נגמר, כי בסוף השיר – אני כבר לא אהיה כאן.

חמישה שירים נגישים ומלאים ברגש שעובר בכל הערוצים האפשריים – בהגשה הווקאלית, בשימוש בכלי המיתר ובפסנתר וגם בהפקה שמוסיפה תיבול פופ-אלקטרוני.
לאחרונה אמר לי יוצר שהאלבום השני הוא אלבום סנדוויץ' אחרי הראשון ובדרך לשלישי.
אם זה המצב, אז טוב שגלי אלון בחרה להוציא אלבום קצר וקולע ולהתקדם הלאה. אנחנו נחכה לשלישי.

גלי אלון תתארח היום ב- 19:00 בערב ברדיו הבינתחומי ב"קוצב-יצירה מקומית" ולצד השמעות גם תנגן שירים מהאלבום החדש.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0