Homeהיום לפני

"סלים שיידי האמיתי"- 15 שנים עברו ואלקנה כהן חוזר לבקר

"האם אפשר לקבל את תשומת לבכם בבקשה? סלים שיידי האמיתי מתבקש לקום. אני חוזר…"

היום לפני חמש עשרה שנה נחתה הפצצה האדירה הזאת בחנויות התקליטים, והרסיסים עפו לכל עבר: מריבות משפחתיות, לכלוכים על קולגות, אלימות, סמים וערוץ דיסקברי. כל המרכיבים שהפכו את אמינם לראפר החשוב ביותר של שנות האלפיים.

"And since birth I've been cursed with this curse to just curse/ And just blurt this berserk and bizarre shit that works".

אמינם הציג את האלטר אגו שלו, סלים שיידי, שלוש שנים קודם לכן. ב"מרשל מאת'רס" כבר לא היה ברור מי אמינם "האמיתי" ומי הדמות הפיקטיבית, אבל לא משנה איך מכנים אותו, הוא תמיד היה ויהיה "The Way I Am":

maxresdefault

וכמה שהוא יכול להפחיד לפעמים, הוא בעיקר עורר עניין והערצה, שאותה הוא לא כל כך אהב, או כך לפחות הוא טען. האלבום נמכר במהירות עצומה, הטקסטים הפרובוקטיביים כבר הספיקו לעבור צנזורה ולקבל זמן שידור ברדיו, אמינם, מרשל מאת'רס או סלים שיידי הפכו להיות דמויות מוכרות, גם אם לא תמיד רצויות בכל בית בעולם המערבי.

It reminds me that it's not so bad

יש המון שירים טובים באלבום הזה, אבל אני לא בטוח שבתולדוות הראפ נכתב עוד שיר כזה, מלא ברגישות ואמפטיה, רגש ואנושיות פשוטה, כמו השיר הזה, עם הפזמון המתוק של דיידו, וההפקה הכל כך עדינה ומדוייקת הזו.

Hahaha! Gimme the mic, let me recite, ’til Timothy White/ pickets outside the Interscope offices every night/ What if he's right? I'm just a criminal, makin a living/off of the world's misery – what in the world gives me the right

eminem-dr-dre-vmas

דקטור, תציל אותי!

כדי שלא ניפול ליותר מדי רגשנות, אמינם ממשיך לטנף גם על גדולי האומה כמו טופאק ונוטריוס ביג, אבל לא שוכח לתת כבוד לדוקטור האישי שלו- דרה ולותיקים כמו סנופ דוג, ששמחים להצטרף לחגיגה חסרת הגבולות של מת'רס/שיידי.

סלים שיידי, שחזר להיות מרשל מת'רס, ואחר כך פשוט אמינם ואז שוב שיידי ואז שוב- הבנתם את הרעיון, היה רק בתחילת הדרך בשנת 2000. בחמש עשרה השנים הבאות הוא לא נח לרגע, ולא נראה שהוא מתכוון בקרוב.

I wanted the fame, but not the cover of Newsweek/ Oh, well, guess beggars can't be choosey/ Wanted to receive attention for my music/Wanted to be left alone in public. Excuse me

לפני שנתיים אמינם הוציא אלבום המשך ליצירת המופת משנת 2000, הבית על העטיפה נשאר אותו בית, אמינם עצמו נעלם ממנה, במקום דיידו שרות שם ריהאנה וסיה, אבל הכישרון האדיר לא הלך לשום מקום…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0