Homeספיישליםהולכים להופעה

יערות מנשה 2015 /// ההמלצות של קולומבוס

פסטיבל יערות מנשה שוב פותח את שעריו בסוף השבוע הקרוב.
הצוות של המגזין מכין אתכם לשפע הגדול שהפסטיבל מציע עם כמה הופעות מומלצות…

צילום: עודד נתן

ציפי פישר:

האחיות ג'משיד

האחיות ג'משיד היו עד לא מזמן הסוד השמור של ירושלים, אבל זה לא הולך להשמר בסוד עוד הרבה זמן. צמד האחיות המוכשר הזה מופיע כבר מאז שהן בנות עשרה, וצבר קילומטראג' מכובד ביותר בהופעות סלון, מקומות קטנים לאורכה ורוחבה של הארץ והשיכ קהל מעריצים נאמן שעוקב אחריהן ממקום למקום, מהלך שהתבטא בהצלחה שלהן לממן אלבום ראשון באמצעות קמפיין הדסטארט. מעבר להרמוניות העדינות שקולותיהן של שי-לי ועדן יוצרות, יש משהו מאוד מדויק ונכון בדרך שהן ניגשות ליצירת שירים. הנה ההזדמנות שלכם להגיד שגם אתם שמעתם עליהן לפני שהן פרצו בגדול.

יום שישי, 18:30, על העץ

דניאלה ספקטור מארחת את לונא אבו נאסר

בעבר כותבי הבלוג כבר המליצו על לונא אבו נאסר כהופעת השנה (זאת אני) וגם ביקרו בהופעה של דניאלה ספקטור (זה אלקנה) והיה לו רק דברים טובים להגיד עליה. עם הנתונים האלה, איך אפשר שלא להמליץ מראש על הופעה משותפת לשניהן? יש בין שתי הזמרות-יוצרות האלה הרבה מרכיבים דומים – קול אינטימי וייחודי שמצליח לקלוע לתיאורים של רגשות ומצבים מהחיים, נגיעה בשאלות של זהות, יחסים במשפחה ואהבה. אני מאמינה שמשיתוף פעולה של שתי מוזיקאיות מוכשרות כל כך יכולה לצאת הופעה חד פעמית.

יום שישי, 11:30, במת שורש

Labrador Labratories

יש סוג של פולק-רוק שהוא כמו סוודר ישן ורך, משהו מלטף שכיף לחזור אליו כל פעם. הצמד של תום גוטליב ונועם ורדי יוצר מוזיקה מהסוג הזה, שקשה לעמוד בקסמה. יש מספיק נגיעות של דיסטורשן ופסיכדליקה למנוע מהעסק להישמע כמו מליון שירים שקטים אחרים שכבר שמענו קודם, אבל כאמור ישנו גם אלמנט מוכר ומנחם במוזיקה, שהוא מקור להנאה הגדולה שהיא מסבה למאזין.

יום שישי, 17:30, במת ארמגדון

תום יוגב:

ירון בן-עמי

מה קורה כשהאולינג וולף פוגש את מאיר אריאל? מתרחש בדיוק מה שמבטיח שם האלבום החדש של ירון בן עמי: בלוז בארץ כנען. הוא והגיטרה מתגלגלים, מייללים, חורקים, נוהמים ובעיקר עושים לנו הרבה כיף באזנים. כיאה לבלוזאי מקומי, הטקסטים שכותב בן-עמי נעים בין טקסטים אישיים ויומיומיים כמיטב מורשת הבלוז, לבין טקסטים עם היבטים פוליטיים-חברתיים יותר, מתובלים באזכורים מהמקורות. אבל הוא משכיל שלא להעיק יתר על המידה על המאזין, ומגיש הכל בחן ובגישה בלוזיסטית בריאה שלא לוקחת את החיים עצמם יותר מדי ברצינות.

יום שישי, 14:00, במת קרחת היער

מאסטר קלאס: יום שבת, 9:00, במת ארמגדון

תמר קפסוטו

תמר קפסוטו היא סינגר-סונגרייטרית שתגרום לכם לנוע בחוסר שקט בכיסא, אבל בקטע טוב. קולה הצלול והמדויק והאקוסטית המצטלצלת שמלווה רבים מהשירים עושים את הנעים בבטן שפולק מוצלח מצליח לעשות. הטקסטים לעומת זאת, הם מודעים לעצמם, ביקורתיים לעתים, אפילו אירוניים, וההתנגשות הזו בין הנאיביות של המוזיקה לפיכחונן של המילים מייצרת מכלול מעניין הרבה יותר ממה שהז'אנר בדרך כלל מייצר.

יום שישי, 12:30, על העץ

שי גולן:

בוב ת'יל

בוב ת'יל (Bob Theil) מגיע אלינו במקור מסקוטלנד. בפעם הקודמת שהגיע, לפני שנה וחצי בערך, הוא הגיע אל תל אביב החמימה לרוב דווקא באחד מהשבועות הכי גשומים שהיו באותה שנה, בטח ציפה לאקלים יותר חמים, נראה שהפעם הוא מקבל את מבוקשו, נקווה שיהיה סופשבוע שמשי ביערות מנשה.
האלבום הראשון שלו – "So Far" – יצא בשנת 82 בלונדון לאחר תהליך כתיבה ויצירה של כעשר שנים. פולק בריטי משובח עם נגיעות רוקיסטיות ופרוגיות פה ושם, תמהיל שיכול להזכיר את ברט ג'נש, ג'ון מרטין וג'נסיס של ימי "Trespass". למרבה הצער, וכפי שבוב ת'יל מעיד בעצמו באתר שלו, זה לא היה זמן מאוד מוצלח להוציא אלבום כזה, האלבום נשכח למדי והקריירה המוסיקלית של ת'יל עברה להיות על אש קטנה.
העדנה שלה זוכה הפולק רוק הבריטי בשנים האחרונות הביאה לכך שהאלבום הזה זכה פתאום להערכה בינלאומית, וכך קרה שת'יל שוב מגיע לבקר אותנו.

בואו לשמוע את בוב ת'יל וגיטרת 12 המיתרים המהפנטת שלו ביום שבת ב-13:30 בבמת שורש.

האחיות לוז

אם במקרה עדיין לא שמעתם על האחיות לוז, אז יש לכם הזדמנות להשלים את הפער הגדול שצברתם בפסטיבל.
האחיות לוז עושות הרבה כבוד לשנות ה-30-40 בארצות הברית, במופע שכולו על טהרת סגנון הדו-וופ.
הן מגיעות לפסטיבל לאחר שצברו קילומטראז' נאה של הופעות בכל הארץ במשך יותר משנה, כולל חימום לג'רון בליינד בוי פקסטון, וגם אחרי שהתמזל מזלן להיות במולדת הדו-וופ: ניו-אורלינס. שם הן השתתפו בפסטיבל לכבוד האחיות בוזוול, האימהות הרוחניות שלהן. ההופעה כוללת ביצועי קאוורים לאותן אחיות בוזוול, שירים מקוריים באנגלית ובעברית ואפילו ביצועים מפתיעים לטום וויטס, ביונסה ואפילו נעמי שמר.

אז תגיעו בשבת ב-11:30 לבמת השורש. הנאה ופיזוז בלתי נשלט מובטחים.

עומר אסייס:

לייזר לויד

קשה למצוא הרבה אמנים שהיו על אותה במה עם פרינס, סנואי וייט, ג'וני וינטר ושלמה קרליבך, אבל לייזר לויד הוא אחד מהם. ברגע בו רואים ושומעים אותו, זה כבר לא נראה כל כך מופרך.
לויד הוא גיטריסט בלוז שנולד בארצות הברית ועלה לארץ בשנת 94', והביא איתו את יכולות הגיטרה הפנומנליות, את האנרגיות הבלתי נגמרות ואת כתיבת המילים הכל כך אישית שלו.
לא משנה אם אקוסטית או חשמלית, לויד מחזיק הופעה כמו הגדולים שבאמנים, עם להטוטי גיטרה מזמן אחר והתכוונות שאוספת את הקהל אליו ולא מרפה.
בכל הופעה שלו שראיתי, רק הודתי על הרגע בו הוא פגש את שלמה קרליבך בניו יורק והחליט להביא את המוזיקה שלו לארץ הקודש. ותאמינו לי, גם אתם תודו.

לייזר לויד, יום שישי, 10:00, במת ארמגדון

נסי גומז

מלונדון הקרירה, מגיעה ליערות מנשה נסי גומז, אולי הזמרת הכי לא קרירה ביער.
גומז היא זמרת ויוצרת, אשר את המילים הכל כך חושפניות שלה עוטפת עם פולק שנע כל הזמן בין בריטניה למוזיקת פולק פורטוגזית (פאדו). היא מגיעה אלינו עם המון אהבה לקהל הישראלי, שהיה חלק בקמפיין גיוס ההמונים המאוד מוצלח שלה לאלבום הבכורה ובנוסף ליערות מנשה היא גם מופיעה ביום חמישי הקרוב בקפה ביאליק.
לכל מי שרוצה לשמוע את אחת היוצרות הכי אישיות ושובות לב, נסי גומז היא בגדר הופעת חובה.

נסי גומז, יום שישי ב-16:00, במת קרחת יער

http://soundcloud.com/nessigomes/nessi-gomes-you-guided-me-live-in-pachamama-23-1-2011

כמובן שיש בפסטיבל עוד המון הופעות מצויינות בפסטיבל, ונשמח אם תספרו לנו עליהן כשתחזרו.
שיהיה סופ"ש מוזיקלי נהדר…

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Solexine dip8nbst;:J&#&217;adore le cahier de ta fille, trop drôle; je te soupçonne de lui avoir dicté les fôtes , ;-DD !( d’ailleurs, je ne reconnais pas le 4ème : c’est La Muette, c’est ça ? Je ne savais pas qu’il y avait des trucs à voir là-bas 😉

DISQUS: 1