Homeריאיוןצפוף באוזן

סינגל חדש- ENEST (שמרית נתיב) + ריאיון

1mECaeki1S

מאחורי השם ENEST עומדת שמרית נתיב, נגנית חליל מפרדס חנה-כרכור. הסינגל הראשון שלה עורר אצלי סקרנות רבה, מכיוון שהיו בו איכויות הפקה מוקפדות לצד פופ אוונגרד נשי שאני מאוד אוהבת כמו זה של נטשה קהאן (באט פור לאשז) או שרה וורדן (מיי ברייטסט דיימונד) ואפילו אנאיס מיטשל.

תפסתי את שמרית לריאיון טלפוני…

ציפי: ראיתי שדיברת הרבה על השראה מהטבע, זה שאת גרה בצפון בוודאי קשור לכך.

שמרית: כן, נכון. היה אפילו שלב שגרתי באמצע שום מקום, בבית אריזה בעמק חפר, סוג של קונטיינר בפרדס. באותה תקופה שאחרי הצבא, התחלתי לעסוק במוזיקה באופן רציני, כתבתי שירים לעצמי בטבע. עד אז המוזיקה הייתה תחביב, נכנסתי לזה באופן יחסית מאוחר. גם כשגרתי בירושלים, כשלמדתי באקדמיה למוזיקה ולמחול מוזיקת ג'אז, עברתי מנחלאות לסטף והייתי מטיילת עם הכלב באזור. הגרסה הראשונית של רוב השירים נכתבו בתקופה הזו, לפני 5-7 שנים.

אכן מרגישים שהמוזיקה באה ממקום בוגר למרות שזה האלבום הראשון שלך, שהיה פה תהליך של בישול ארוך.

אני עובדת על האלבום הזה בפועל 3-4 שנים, עם שנה הפסקה שלקחתי בזמן שילדתי את הבן שלי. אני מרגישה שהעובדה שהפכתי לאם השפיעה מאוד על היצירה שלי. הייתה שנה אחת של עבודה מאוד אינטנסיבית באולפני קיצ'ה, פעמיים בשבוע לקחת רכבת לתל אביב ולעבוד על ההקלטות. רוב השירים קיימים קודם כל בתור לחן, רק אחר כך אני כותבת ללחן את המילים. אני קוראת הרבה באנגלית ולכן נוח לי להתבטא בשפה הזו.

בחרת לממן את הקלטת האלבום לבד. זהו סיכון כספי, הרבה אמנים עושים עכשיו קראודפאנדינג.

אני מרגישה שאני קודם צריכה לבנות קהל, אולי אחר כך יהיה אפשר לבקש ממנו כסף. זהו אכן סיכון, אבל אני רציתי שהכל יהיה ברמה המקצועית הכי טובה שאפשר.

ואיך יצרת קשר עם המוזיקאים בהרכב ו/או מנגנים באלבום, מוזיקאים מוכרים כמו עומר קליין (מורה) חגי פרשטמן (מידנייט פיקוקס, מונוטוניקס, דה גירלז), אדם שפלן (אטליז, דה גירלז, UBK)?

את עמית כרמלי המוכשר נורא משוטי הנבואה כבר הכרתי, אנחנו חברים ותיקים. לגבי השאר פשוט יצרתי קשר איתם בעצמי, ניגשתי כי חשבתי שהם מתאימים.

המוזיקאים שמשתפים איתך פעולה, אני חושבת שיש ביניהם סוג של מכנה משותף כי הם באים מעולמות מגוונים, בעלי יכולת לשלב מגע פופי עם ז'אנרים יותר "אלטרנטיביים" כמו ג'אז או רוק כבד. היית אומרת שזה נכון גם לגבייך?

כן, זה מאוד נכון. אני אמנם באה מעולם הג'אז אבל לאחרונה התחלתי ממש להתמקד בזמרי וזמרות פופ שהם פרפורמרים ענקיים, ביונסה, ליידי גאגא, לורד, ווטני יוסטון, פרדי מרקורי. אני חושבת הרבה על המימד הזה של איך להופיע מול קהל, איך לתת שואו כמו שצריך.

איזה עוד השפעות יש על המוזיקה שלך?

ביורק, כמובן.

עכשיו כשאני חושבת על זה, אין הרבה סולנים במוזיקה הפופולרית שהם גם חלילנים. עולה לי בראש רק איאן הנדרסון מג'תרו טאל. בג'אז יש חלילנים מפורסמים?

אני מאוד מתחברת למוזיקה של Peter Guidi. הוא לא נגן החליל הכי מפורסם שהוא גם ג'אזיסט, זהו כמובן Herbie Mann, אבל יש משהו אצל גוידי שמדבר אלי. בג'אז בכלל אני חושבת שג'ון קולטריין הכי השפיע עלי, הוא יוצר ענק.

מודה שאני לא ממש מתמצאת בג'אז. אני נהנית מהמוזיקה של דניאל זמיר.

כן, הייתה תקופה שבה הייתי מקשיבה לו הרבה. הוא נהדר, אמן בינלאומי. גם מוזיקאי הג'אז הישראלי איתי קריס הוא נגן חליל מוכר בכל העולם.

מה התוכניות אחרי ההופעה בתל אביב? את מופיעה גם בצפון, קרוב לבית? ויש סיכוי לראות אותך בירושלים?

אני הולכת להופיע בקונטיינר ביוני, עוד לא סגור בדיוק מתי, בשבוע של ה-20-13, וכנראה גם אגיע לדרום מתישהו ביוני, כנראה לבאר שבע. ביולי אופיע בגבעת חיים. בירושלים עוד לא סגרתי. מכיוון שגרתי בעיר כמה שנים אני יודעת שיש בה קהל למוזיקה איכותית (שנינו מביעות פה געגוע לאברם בר ז"ל, ותוהות איזה מקום ממלא כיום את הנישה שלו). מקווה להגיע גם לשם.

הדף של ESENT

http://http://www.facebook.com/Enestmusic?fref=ts

האיוונט בפייסבוק

http://www.facebook.com/events/385055271694983/?ref=3&ref_newsfeed_story_type=regular

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0