Homeספיישליםבינג' ליסנינג

"בינג' ליסנינג" פרק תשיעי- יואב ארדן על הפסקול מלא הנשמה של 'דטרויט 1-8-7'

Detroit-187

הסדרה 'דטרויט 1-8-7' מתחילה עם המשפט –

"דטרויט, מישיגן. מולדת המוטאון ופעם לב ליבה של תעשיית הרכב. עכשיו, היא בעלת אחוז הרציחות הגבוה ביותר במדינה."

ברקע אפשר לשמוע את סטיבי וונדר מבצע את "Higher Ground" ומראות העיר חולפים בהבזקים. זו כנראה אחת הסדרות הפחות ידועות בישראל, ובכלל. היא בוטלה אחרי עונה אחת למרות שהייתה לא רעה בכלל; בכל מקרה היא לא שודרה בישראל ולא נכנסה לשיח הציבורי כלל וכלל (זה היה ב-2010 ככה ששיח סדרות הטלוויזיה, לפחות באינטרנט, היה כבר חם וקיים: שובר שורות, מד מן, דקסטר, ילדי האנרכיה). כולם מדברים על כל אלה ואפס נקודה שתיים אחוז מהאוכלוסייה בישראל (הערכה שלי) מכיר את הסדרה הזו.

האמת, אני לא מאשים אותם. לא סדרה רעה, אבל חולפת בזיכרון התרבותי קלוקטיבי לכמה רגעים קלים. סדרת משטרה יחסית רגילה, עם טוויסט דוקומנטרי ועם תפקיד ראשי של כריסטופר מולטיסנטי, סליחה, מייקל אימפריולי (אני בהחלט עוד מתגעגע לסופרנוס). בכל זאת משהו מהסדרה הזו נדבק אלי. המשהו הזה – מוזיקה.

מישהו עם אוסף די נכבד של מוטאון, סול וגרוב היה כנראה אחראי על בחירת השירים, והוא עשה זאת עם מגע של קסם. סטיבי וונדר בתור פתיח? זה יחסית מתבקש. מה לגבי הטמפטיישנז, ג'יי דילה, ג'יימס בראון, ארית'ה פרנקלין, ג'ון לג'נד, מוס דף, פטסי קליין, הדרמטיקס, סי לו גרין, בלק מילק, ריי צ'ארלס, גיל סקוט הרון, סליי אנד דה פמלי סטון ועוד כל כך הרבה שלא הכרתי.
כבר בפרק השני התחלתי במנהג של להביא עט ודף ולרשום כל דבר שתפס את אוזניי. לא פעם גם הופתעתי לשמוע יציאות משונות (ביחס לסדרה) כמו אמינם, הבלק קיז, דד וות'ר (של ג'ק וויט), בלקרוק ורדיוהד.

היהלום שבכתר היה שיר שלא הכרתי ותפס אותי כבר ברגעיו הראשונים –  "Ain't No Love in the Heart of the City" של בובי בלו בלנד. שיר נשמה רך שמטפס בעמוד השדרה ולאט לאט חיזק את אהבתי לשירים מסוג זה. לא מצאתי הרבה מוזיקה שלו באינטרנט אבל לשמחתי זה כבר השתנה וכל מי שהשיר מדבר אליו יכול למצוא בקלות עוד ועוד פנינים של הכוכב העלום הזה.

קשה להתחיל לראות סדרה חדשה, יש כל כך הרבה מה לראות וכל כך מעט זמן. אין סיבה אמיתית להתאמץ ולצפות ב-'דטרויט 187' (עדיף להתכונן ל'בלש אמיתי 2'). ולכן הכנתי עבורכם פלייליסט מלא נשמה מתוך הסדרה. תהנו…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0