Homeקולומבוס

"הוקוס פוקוס"- עומר אסייס ממליץ על הרכב היפ הופ צרפתי משובח

11032389_10153126631959029_1229791941_o

"הוקוס פוקוס" הוא הרכב שמגיע לרמקולים שלכם הישר מנאנט שבצרפת הלא כל כך רחוקה, ומנגן כל דבר שנופל תחת המטריה הרחבה של מוזיקה שחורה. מהיפ הופ, דרך סול וג'אז, ועד לפאנק ואפרוביט. בין חבריו של ההרכב גם המנהיג והמייסד MC Syl20, אשר ביחד עם עוד חבר- DJ Greem, מנגנים גם במסגרת נבחרת תקליטני העל C2C.

הרעיון להקמת ההרכב ראשיתו בחדר צרפתי קטן כאשר Syl20 ועוד MC בשם קמביה הקליטו ביחד קלטת לפני כמעט 20 שנה כאשר הם מנגנים, שרים וכותבים את כל החומרים. לאחר מכן הם מכרו את הקלטת אשר נשאה את השם "Premiere Phases, Premiere Formules"  בחצר של הקולג' בו למד Syl20.
עם הזמן קמביה עזב ו-DJ Greem תפס את המקום על עמדת הפטיפון בהצלחה, וחטיבה מכובדת של כלי נשיפה הצטרפה בכדי להביא את הלהקה למקום אחר מההיפ הופ של האלבום הראשון והמעולה "Seconde Formule" שאותו כדאי לכם מאוד לשמוע.

לא טריוויאלי לאמן לקחת את המוזיקה שלו לכיוון שונה אחרי אלבום אחד, אבל כבר באלבום השני "Acoustic Hip Hop Quintet" אפשר לשמוע הרבה יותר ג'אז וכלי נשיפה אשר נשארו עם הלהקה עד היום והגיעו לשיאם באלבום האחרון שהם הוציאו ב-2010 – "16 Pièces" . אלבום שהוא פנינה אמיתית.
המוזיקה שהוקוס פוקוס מנגנים כל כך מלאת גרוב, שתוך כדי שהראש שלי זז בתנועות בלתי רצוניות, העובדה שאין לי מושג על מה ההרכב שר בחצי מהזמן שבו 20Syl מלהטט על הצרפתית, באמת לא משנה לי כל כך.
אבל מעבר לאלבומים המצוינים, אני ממש ממליץ לשים אוזניות ולצפות בנחת בהופעה החיה פה למטה, שם תוכלו לספוג את הקסם האמיתי והאנרגיות של החבורה המוכשרת הזו.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 2