Homeביקורת הופעה

"כבר לא הנערה המרדנית של פעם"- ענבר שפס על ההופעה של קליס בישראל

קליס, זמרת האר נ' בי האמריקאית, נחתה לשתי הופעות בישראל במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלה.

f9bb52c93cc7c5caf06672e9792922a7.1402587203

עם רזומה של 6 אלבומים הנעים בין היפהופ, אלקטרוני וסול, קליס היא כבר לא הנערה המרדנית של פעם, זו שהכרנו מלהיט הפריצה העצבני 'Caught out there' (שלא בוצע בהופעה זו) עם השורה הנצחית I hate you so much right now!. כיום, קליס בת 35, אמא, במקום בוגר יותר ונינוח, וחוץ מהמוזיקה גילתה אהבה נוספת: תחום האוכל. היא למדה לימודי שף ומנחה תוכנית בישול, מה שניכר גם בשם אלבומה האחרון והמצוין – Food.

האלבום הזה יצא בלייבל הנחשב Ninja Tune ומציג את קליס באור שונה, השירים בו באווירת בלוז, מוטאון ונגיעות אפרו-ביט, רווי כלי נשיפה ומקצבים סוחפים.

ההופעה התקיימה בזאפה הרצליה, שהיה מלא בקהל צעיר ואנרגטי. לאחר חימום מעולה של עדי אולמנסקי, קליס עולה לבמה עם להקת הליווי שלה, ונראית כמו דיווה אמיתית, בשמלה צמודה ותסרוקת אפרו מרשימה. השיר הפותח הוא Millionaire הנהדר, ומשם היא ממשיכה עם הלהיט Trick Me. בין השירים היא מרבה לדבר ולצחוק עם הנגנים והקהל, ומתגלה כמקסימה- משתפת את הקהל בכנות שהיא לא זוכרת את כל הטקסטים לשיריה, בחוויותיה כאן בישראל, ומעלה את בנה הקטן והמתוק לבמה, נייט (מנישואיה לראפר נאס), שגונב את ההצגה. לאחר מכן ביצעה כמה שירים מ-food, וחשפה יכולות קוליות מדהימות, כשקולה המעושן עולה לגבהים.

השירים מבוצעים בעיבודים חדשים ומלאי גרוב- הלהקה שלה, שכוללת גיטרה, בס, תופים, קלידים, זמרת ליווי וחצוצרן נהדר (כמה חבל שהיא לא הציגה את הנגנים) – תורמת המון לאווירה, ומעניין לשמוע איך שירים כמו "אקפלה" מאלבומה האלקטרוני Flesh Tone והלהיט הדאנסי Bounce, בהפקתו של קלווין האריס, זוכים לעיבוד חדש, פ'אנקי ומהנה, והאלקטרוניקה מוחלפת בליין חצוצרה סוחף. גם השירים מאלבומה הראשון הנהדר מבוצעים, כמו Get Along With You האפל, וכמובן שאיך אפשר בלי הלהיט "מילקשייק", שהגיע לקראת סוף ההופעה וזוכה לעיבוד מפתיע ומקפיץ את הקהל. גם בביצועים לשירים השקטים יותר, קליס מרגשת ואיכותית.

ההופעה מסתיימת בביצוע אינטימי ויפהפה ל-Floyd, ובסיום היא ולהקתה קדו לקהל, ולא בוצע הדרן. לדעתי, הגישה הנינוחה והקלילה של קליס, והדיבור שלה עם הקהל בגובה העיניים- מראים שחוץ מפרפורמרית נהדרת, מדובר בכוכבת אנושית ומלאת נשמה, מה שעשה את ההופעה למהנה ביותר, ולאחת הטובות שנראו לאחרונה כאן בארץ.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    You should also read it in the light of my other statement about what I consider the shelf life (albeit reornurcicg) of most music… If I’m listening to the same music for more than a few days, whoever it is, I get bored by it, and want something different. I’ve been singing the same songs, and style of songs, in church for 20 years or so…

  • comment-avatar

    Don't you realise that you're making us Brits unable to listen to listen to any music? Unless we buy it, of course, but as a teenager with no money, I can't listen to my greatest love of all, music. Thanks a lot YouTube, and the PRS

DISQUS: 0