Homeהיום לפני

"פורסט גאמפ של הרוק"- דביר כלב על אל קופר שחוגג היום יום הולדת 71

אם יש מישהו שהכינוי "פורסט גאמפ של הרוק" יכול להתאים לו כמו כפפה ליד, זה אל קופר. הבנאדם היה יותר מנוכח, אלא מנגן או מפיק או שניהם יחד בחלק נכבד מהאלבומים והשירים הגדולים ביותר ברוק.
קופר התחיל כבר בגיל 14, כגיטריסט בלהקת "The Royal Teens". היו להם שני להיטים- 'Shorts Shorts' ו-'Believe Me', אבל זה היה מספיק בכדי לגרום לו להבין שזו הדרך שלו.

The Royal Teens – Shorts Shorts

מכאן נראה כי הקריירה של קופר שלובה בתולדות הרוקנ'רול כמשתתף, כמפיק וכסולן. אמרתי כבר – פורסט גאמפ של הרוק. והנה קצת מתולדותיה של אותה קריירה שאגב עוד לא נגמרה (אלבומו האחרון White Chocolate יצא ב-2008):

בשנת 1965, המפיק טום ווילסון הזמין את קופר לצפות בסשן של בוב דילן. הסשן היה הקלטת השיר 'Like a Rolling Stone' וקופר שהגיע כאורח שראה הזדמנות להשתתף, מצא עצמו מנגן המונד באחד משירי הרוק הגדולים בהסטוריה.

באותו סשן הוא הכיר את הגיטריסט מייק בלומפילד שהפך לחברו הטוב ולשותפו בפרוייקטים רבים וביניהם האלבום שנמצא אצלי בשורט ליסט בכל רשימת השמעה – "Supper Session" שהוקלט יחד עם סטפן סטילס, הרווי ברוקס ואדי הו ושוחרר במאי 1968.

Super Sessions – Season of the witch

suppersessions paintקופר ובלומפילד.

באותה שנה יצא אלבומם הראשון של Blood Sweat & Tears בהנהגתו של קופר (והיחיד איתו) – "Child Is Father to the Man".

Blood Sweat & Tears – I love you more than you’ll ever know

שנה לאחר מכן חבר קופר לגיטריסט צעיר, שוגי אוטיס בן ה-15, והוציא איתו את האלבום – "Kooper Session".


Al Kooper & Shuggie Otis – Lookin' For A Home

כישורי הנגינה המופלאים של קופר מככבים אצל עוד רבים וטובים – הרולינג סטונס (You Can’t Always Get What you want)' ג'ורג' האריסון, The Who, ג'ימי הנדריקס, פיטר פול ומרי, טום פטי, ג'ו קוקר, B.B. King, טאג' מאהל, אליס קופר ועוד שמות רבים.

כמפיק הוא גילה את Lynyrd Skynyrd והפיק את שלושת האלבומים הראשונים שלהם הכוללים שניים מלהיטיהם הגדולים ביותר: Sweet Home Alabama ו- Free Bird.

http://www.youtube.com/watch?v=np0solnL1XY Lynyrd Skynyrd – Free Bird

קופר גם כתב מוזיקה לסרטים, סדרות טלויזיה וכמו שאמרתי פעיל גם היום ומופיע פה ושם. הלוואי ויהיה בו את הכוח להמשיך ככה עוד שנים רבות. אנחנו רק נרוויח מזה.
מזל טוב אל!

Al-Kooper

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0