Homeהיום לפני

אבנר מורן מציין 70 שנה להולדתו של אלווין לי, סולן "Ten Years After".

alvin_lee_by_hoodishart-d57v1cq

היום לפני 70 שנה נולד הסולן והגיטריסט האדיר אלווין לי.

לי התפרסם בעיקר כמנהיג להקת הבלוז רוק הבריטית "Ten Years After" שהוציאה מספר אלבומים מצוינים כמו "Ssssh" ו- "A Space in Time" והופיעה בין השאר בפסטיבל Woodstock המפורסם ב-1969 לצד ענקים כמו ג'ימי הנדריקס, ג'וני ווינטר, סנטנה, קרוסבי, סטילס נאש ויאנג ועוד.. הלהקה לא החזיקה מעמד הרבה זמן ברצף, אלבומם הראשון יצא ב-1967 והאחרון ב-1974, לפני מספר איחודים בסוף שנות השמונים ובשנות האלפיים, אך למרות זאת, הקהל אהב אותה והיא הפכה לאחת מלהקות הרוק הבריטיות החשובות של התקופה, שמעל כולם מתבלט לי הסולן והגיטריסט המהיר והמצוין. השירים המוכרים והטובים ביותר של הלהקה שגם נכתבו על ידי לי הם I'm Going Home", "Love Like a Man" 50,000 Miles Beneath My Brain" ,"Rock 'N' Roll Music to the World" ואחד השירים האהובים עליי באופן אישי- "I'd Love to Change the World".

מלבד העבודה עם הלהקה, לי הקליט גם כמה אלבומי סולו מוצלחים כמו "On the Road to Freedom" בו התארחו בין השאר סטיבי ווינווד (Spencer David Group, Blind Faith) ומיק פליטווד (Fleetwood Mac) ו"Nineteen Ninety Four" ומומלץ להכיר שירים פחות מוכרים מאלבומי הסולו שלו כמו "One Lonely Hour" ו-"The Bluest Blues", ושירים נוספים שבהם לי שר וגם מנגן בצורה מרגשת ויפה כל כך שלעתים קשה לזהות באיזה תקופה נכתב והוקלט השיר, ושיר משנות התשעים נשמע כמו שיר משנות השבעים.

כשהכרתי לראשונה את לי ואת הלהקה (לא כל כך מזמן) היה נדמה לי שזה היה די במקרה ושהוא לא כל כך מוכר בארץ בהשוואה לענקי התקופה, אך לי דווקא הופיע מספר פעמים בארץ בהופעות מוצלחות וכמו בכל הקריירה שלו שילב גם בהן קטעי ג'אם מרשימים שאת חלקם מתוך הופעה בקולנוע דן בשנות ה-80 אפשר למצוא ב-Youtube.

למרבה הצער, במרץ 2013, מת לי בגיל 68 לאחר ניתוח שהיה אמור להיות פשוט והסתבך.
אנחנו יכולים להתנחם בכך שהבלוז שלו יישאר לנצח.

http://www.youtube.com/watch?v=Ix7PfkvxmPI

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1