Homeסיכומי שנהסיכום שנה- 2014

"סיכום 2014"- הרכב השנה, אלבום השנה ושיר השנה של ענבר שפס.

iceage-plowing-into-the-field-of-love-1440x564_c

Iceage – Plowing into the field of love

2014 הייתה שנה נפלאה, עם המון מוסיקה טובה, גם של אמנים חדשים וגם ותיקים. אבל את תואר "הרכב השנה", "אלבום השנה" ואף שיר השנה, אני נותנת כמובן לאייסאייג'. הרכב הפאנק הדני, שהוציא השנה את אלבומו השלישי ועבר שינוי משמעותי. כפי שכתבתי בפוסט נרחב עליהם, האלבום הזה מציג גישה בוגרת יותר,שונה ממרד הנעורים והאנרגיות הפרועות שאפיינו את אלבומיהם הקודמים. הלחנים חזקים, הליריקה הפואטית והמרגשת נוכחת גם כאן, והכריזמה של אליאס רוננפלט, הסולן וכותב השירים, גדולה מבעבר. כל 12 הקטעים באלבום מעולים, אך לאחר האזנות מרובות, בחרתי בשיר הנושא, החותם את האלבום, כשיר השנה שלי.

http://www.youtube.com/watch?v=7GcwXe1y5B4

תגליות השנה

Shamir– שמיר ביילי, בן 19 מלאס וגאס, ארה"ב, הוציא השנה את "Northtown", אי.פי הבכורה שלו. ללא ספק זהו האלבום המרענן והכיפי של השנה. 5 קטעי R&B, דאנס ואלקטרוניקה מעולים, מראה וקול מתעתעים-נשיים במקצת, המוסיקה שלו פשוט כיפית.

Mr kitty– את פורסט קרני, מוזיקאי צעיר מטקסס הפועל תחת השם המסקרן Mr kitty, הכרתי דרך שיטוט בבנדקאמפ. מסתבר שהוא הוציא כבר שלושה אלבומים מעולים, והאלבום שהוציא השנה, "Time", מורכב מ-15 קטעי סינת'פופ, אלקטרוניקה וניו-וויב. אין אף קטע חלש מקודמו באלבום הזה, והאווירה כולה אפלה ומהפנטת.

אמניות השנה

Charli Xcx- 2014 הייתה שנת הפריצה של שרלוט איצ'יטסון, בת 22 מקיימברידג', אנגליה. אמנם ב-2012 היא הוציאה את אלבומה השני והנהדר True Romance, ואף התארחה בלהיט 'I love it' של אייקונה פופ, צמד הבנות השוודי. אך נראה שרק השנה העולם גילה אותה, כאשר שרה את שיר הנושא של הסרט המצליח "אשמת הכוכבים", וכמובן, מהלהיט 'Fancy' של הראפרית העולה איגי אזליה. אלבומה השלישי של צ'רלי יוצא בדצמבר, ונשמע שהוא יהיה כיפי, צעיר ומשובח.

Azaelia Banks- אזליה,הראפרית הצעירה מהארלם, פרצה כבר ב-2011, עם הלהיט 212 והאי.פי 1991. השנה סופסוף יצא אלבום הבכורה שלה "Broke with expensive taste", שתוכנן לצאת כבר לפני שנתיים, ועבר עיכובים רבים. אין ספק שהציפייה השתלמה- 16 קטעי היפ הופ חזקים, יחד עם קולה הנהדר, וגישה בטוחה ונועזת, יוצרים אלבום מהנה וסוחף.

שירים נהדרים נוספים:

Alex G- sorry
Real lies- north circular
Porter Robinson- Sad machine
Royal Blood- Little monster
Shamir- Sometimes a man
Mr Kitty- Rats
Viet Cong- Continental shelf
Aphex Twin- minipops 67

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0