Homeאלבומים חדשיםחדשים

"באיזו שנה אנחנו?" אלקנה כהן על החדש של Vulfpeck.

a0022249123_10

בבנדקאמפ של Vulfpeck הלהקה מוגדרת כ "רית'ם סקשן-חצי-יהודי-אמריקאי-גרמני"- צורה די משונה ללהקה להגדיר את עצמה, אבל כשחושבים על זה, אולי לא יותר גרועה מכל הגדרה אחרת. מגזין הבאסיסטים "No Treble" פרסם את ההרכב כבר ב-2011 ושם מצאתי אותם גם אני. באוגוסט האחרון הם הוציאו את ה-EP הרביעי שלהם, Fugue State:

בעצם מדובר על להקת ליווי שהוקמה על ידי סטודנטים למוזיקה באוניברסיטת מישיגן. הם כל כך נהנו לנגן בהופעות של אחרים, עד שהם החליטו להתחיל לעשות מוזיקה של עצמם. המודל שלהם היה The Funk Brothers, להקת ליווי של אולפני מוטאון שהחל כבר משנות השישים התחילה ליצור מוזיקה מקורית. ההשפעה של מוטאון על Vulfpeck לא נגמרת בזה: הם יוצרים, מנגנים וגם נראים כאילו הם נגני סול מדטרויט של שנות השישים. כלומר נראים- למעט העובדה שהם לבנים (חצי יהודים-גרמנים-אמריקאיים, כבר אמרנו).

http://www.youtube.com/watch?v=B6jWL5liw6g

אבל הם מנגנים סול. מלא נשמה ונחמה. פשוט, כמעט בלי סולואים. מדוייק, שמח ורגיש במידה הנכונה. כיאה ללהקת ליווי, רוב המוזיקה היא אינסטרומנטלית, נגישה, משאירה המון מקום לדמיון.

כשיש מילים, הם מביאים זמר. אנטוואן סטנלי, ששר כל כך טוב, בכל כך הרבה הומור ורגישות, שהוא אפילו לא טורח לכתוב מילים. הנה הבית השני מתוך 1612:

aquarion
ford taurus
strike on the box
ford focus
roberta flack donny hathaway
frank sinatra

וזה נורא יפה. וזה בבנדקאמפ. כדאי לשמוע.

הקטע הזה היה אמור להיות הרהורים על התחיה של מוזיקת הסול במאה העשרים ואחת, מחשבות על צעירים שמנגנים מוזיקה מלפני חמישים שנה ונראים ומתנהגים כאילו הם מלפני חמישים שנה. אולי תהיות על לבנים שמנגנים מוזיקה "שחורה". אבל הוא לא עסק באף אחד מהדברים הללו, לא באופן ישיר לפחות, אלא רק בלהקה שעושה מוזיקה מצוינת שאתם כנראה לא מכירים.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
  • comment-avatar

    נראה לי שהם מחמיצים משהו מהוויה של הסול, אף זמר נשמה לא היה מעז להופיע בשורטס ונעלי ספורט, וזה הרבה יותר עמוק מסתם בחירות אופנתיות.

DISQUS: 0