Homeביקורת הופעה

דביר כלב על ההופעה של ה"קותימאן אורקסטרה" – בארבי ת"א 5/3/2014

כחשבתי על ההופעה הטובה ביותר שראיתי השנה, אם נשים בצד את הסטונס כמובן, היה לי די קל לבחור ב"קותימאן אורקסטרה".
קצת פחות מחודשיים לפני ההופעה בבארבי, הופיעה האורקסטרה בפסטיבל הקצב בגני התערוכה. כיוון שלהופעה הזו לא הצלחתי להגיע, אקח רק הפעם את מילותיהם של מבקרי המוזיקה בעיתוני ארצנו שהיו די מאוחדים בדעתם, פלוס את המתעד הלא רישמי – יוטיוב. "הייתה הופעה מעולה שאולי הצילה את הפסטיבל מהופעות בינוניות" (לא המילים שלי). כיוון שכבר הכרתי את רוב הדברים הרשמיים שיצאו תחת ידיו המוכשרות של אופיר יקותיאל, הלא הוא קותימאן, ומאד אהבתי, זינקתי על ההזדמנות לראות אותם אין דה פלאש.


קותימאן אורקסרה בפסטיבל הקצב – מבצעים את "Just A Lady" מתוך "Thru You"

אני יכול לומר בפה מלא שלא התאכזבתי לרגע. תזמורת מפוארת שכללה את אייל תלמודי, שלומי אלון וספי ציזלינג בכלי נשיפה, אדם שפלן על הגיטרה, הבסיסט שחם אוחנה, המתופף ברסלר והזמרים קרולינה ואלרן דקל כאשר את כל ההמון הזה מוביל קותי אל מחוזות הפאנק הפסיכדלי שמאפיין אותו כל כך. ההופעה ברובה התבססה על האלבום הנושא את שמו של קותי, ולמרות שאין בו להיטים מידיים – כאלה שמיד בשמיעה ראשונה ניתן לזהות, נראה שהקהל, כנראה כמוני, שמע את האלבום לא מעט פעמים ומהר מאד ההופעה הפכה לחצי מסיבה כאילו לקוחה מנוף אחר, לא אורבני תל אביבי אלא פתוח, רחב ידיים וכנראה על שפת ים כלשהו. עובר בין השירים באלבום לאלתורים ארוכים ואינסטרומנטליים, קותי, עם מעט מאד מילים והרבה ענווה לא דיבר הרבה עם הקהל ואף נדמה כי הוא נבוך מעט מהאהבה שהקהל מעניק לו- כשבמהלך ההופעה באחת הפעמים הבודדות שכן דיבר עם הקהל והוא בתגובה העניק לו אהבה בתשואות רמות, בחר קותי להסב את תשומת הלב לאלון נוימן שהיה בקהל – "היי תראו הנה אלון נוימן"- ואחרי שזה נופף לכולם מיד התחיל הקטע הבא בסטליסט.


Chaser

על אף שכמו שהזכרתי שאני לא חושב שיש להיטים מידיים באלבום כזה, כן יש כמה קטעים שאי אפשר שלא להתחבר אליהם מיד – "No Reason For You , No Groove Where I Come From" עם גרוב הג'יימס בראון שלו שאי אפשר להפסיק, "Chaser" ו-"Trumpet Woman" בו קרולינה מראה לנו כמה היא ווקליסטית מעולה.
אני חושב ואני גם בטוח שרבים יסכימו איתי שקותימן הוא אחד המוזיקאים המוכשרים שיש לנו בארץ היום גם מבחינת היצירה וגם מבחינת ההפקה, הסאונד ואפילו בצד השיווקי המאד לא מיינסטרים מצד אחד, ומצד שני מצליח להגיע להרבה אנשים – גם בעולם.


I Think I Am


White Moneky

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0