Homeהיום לפני

אבנר מורן מציין עשרים שנה לאלבום הבכורה של אואזיס

wJUvG5ImB4akqFiJ11DZMykUH0c

היום לפני עשרים שנה יצא אלבום הבכורה של אחת הלהקות הבריטיות המצליחות בכל הזמנים – Oasis.

בשנת 1991 החליטו חברי הלהקה הלא מוצלחת 'The Rain'; ליאם גלאגר (כן, כמו השם של הילד הקטן מהסדרה Shameless), פול מקגוויגן, טוני מק'קרול ופול ארתורס לצרף את אחיו הגדול של ליאם – נואלׁׁׁ(שהפך לכותב השירים העיקרי ולעתים גם לסולן הלהקה) וביחד הוציאו שלוש שנים לאחר מכן ב-30.8.94 את אלבום הבכורה שלהם Definitely Maybe שתוך ימים ספורים יהפוך למצליח בצורה היסטרית בבריטניה, עובדה מפתיעה מאוד ביחס ללהקת אינדי בשנות ה-90 שהוקמה על ידי חברה עם תקציב פרסום אפסי.

שבוע מתאריך יציאתו, האלבום הפך לנמכר ביותר במשך שבוע בבריטניה (שיא שנשבר ב-2006 על ידי ה'ארקטיק מאנקיז'). מאז מכר האלבום 20 מיליון עותקים ונבחר על ידי קוראי המגזין הבריטי המוכר NME לאלבום השלישי הבריטי הטוב ביותר בהיסטוריה.

האלבום, יחד עם אלבומם של להקת בלר- Parklife, הציגו וביססו באמצע שנות התשעים את מעמדו של הבריט-פופ שהתחזק גם לאחר מכן בתקופה בו שלט הגראנג' הכבד יותר שהגיע בעיקר מסיאטל שבארה"ב (נירוונה, פרל ג'אם, אליס אין צ'יינס, סאונדגארדן ועוד..)

באלבום המקורי יצאו 11 שירים שהמוכרים שבהם הם: Rock 'n' Roll Star, Live Forever, Supersonic, והשיר שהפך להמנון בקרב בני הנוער באותה תקופה Cigarettes & Alcohol. בנוסף, למספר שירים מהאלבום יצאו קליפים שכיכבו בערוץ MTV בשנותיו היפות ביותר. בגרסה המחודשת של האלבום מופיעים שניים מהשירים בגרסאות שונות ובנוסף שיר מצוין שלא הופיע באלבום המקורי בשם Whatever.

לאחר אלבום הבכורה הוציאה הלהקה עוד 6 אלבומי אולפן, אוספים ואלבומי הופעות מצליחים מאוד והפכה לאחת הלהקות הכי מושמעות ואהובות בעולם וגם בארץ בתחנות הרדיו(זוכרים כמה פעמים שמעתם את Wonerwall??).

במקרה, גם השבוע, לפני 4 שנים התפרקה הלהקה לאחר שנואל גלאגר הודיע שעזב את הלהקה יום אחרי ריב בינו לבין אחיו ליאם, רגע לפני שעלו להופיע בצרפת.

בשנת 2010 הקים ליאם ביחד עם חברי אואזיס שהחליפו את ההרכב המקורי וללא אחיו להקה בשם 'Beady Eye' שהוציאה עד היום שני אלבומים. באותה שנה הקים נואל להקה בשם 'Noel Gallagher's High Flying Birds' שבה הוא למעשה מבצע בעצמו כמעט את כל השירים. בשנת 2011 יצא אלבום הבכורה והיחיד עד עכשיו של ההרכב.

העולם ישמח מאוד אם חברי הלהקה יחזרו להקליט או אפילו להופיע כמה הופעות בודדות, אבל עד שזה יקרה אנחנו יכולים ליהנות מכל הדברים הטובים שהם הוציאו לאורך השנים ולהיזכר באלבום שהתחיל את הכל.

האלבום Definitely Maybe במלואו:

http://www.youtube.com/watch?v=2QvxLPLizT0

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0