Homeריאיוןהולכים להופעה

ראיון עם נועה קורנברג והגרלת כרטיסים

נכון, עדיין לא הספקנו לכתוב עליו כאן כמו שצריך, אבל האלבום של נועה קורנברג, "גברת כפור", שיצא לפני חצי שנה בערך, הוא אחד היפים שנתקלנו בהם בזמן האחרון. זהו אלבום שמתבשל לאט, מלא במסתורין ובתחושות של זרות מול קרבה. מסך הצלילים שולח אותנו מצד אחד להשפעות מסקנדינביה הרחוקה לעומת משחקים אלקטרונים של הדור האלטרנטיבי הנוכחי. מעל הכל ההגשה של קורנברג בטוחה מאוד לאורך כל הדרך ומשרה אווירה של סחף מבוקר. עכשיו יש לכם הזדמנות להחשף לכל הטוב הזה וגם לראות אותה בלייב…

noa12-1

קולומבוס מגריל ביניכם שני כרטיסים להופעה הקרובה באוזן בר ביום שלישי הקרוב ואם תגשו לפוסט בפייסבוק תוכלו גם להכנס להגרלה.

לכבוד ההופעה תפסנו את נועה לראיון. הנה הוא לפניכם:

קולומבוס: מה גרם לך להתחיל ליצור מוזיקה?

נועה: נולדתי לבית מוזיקלי. אבא חלילן. אמא פסנתרנית. המוזיקה תמיד היתה, ולכן קשה להצביע על רגע ספציפי. בגיל מאוד צעיר התחלתי לכתוב טקסטים ולהלחין אותם. זה תמיד היה אינטואיטיבי. יצר טבעי שמלווה אותי כל החיים. בחיי הבוגרים, ניתבתי את היצר המוזיקלי לתחום הקולנוע והתחלתי לעשות מוזיקה ועיצוב פסקול לסרטים. אף פעם לא ניסיתי לדחוף את השירים קדימה על אף שקיבלתי המון עידוד מהסביבה. ברגע של שקט, אחרי אירוע מכונן, נפלה ההחלטה לשתף את העולם.

קולומבוס: איך את מגדירה את המוזיקה שאת עושה?

נועה: זו שאלה כל כך טובה, ששואלים אותי הרבה ואני אף פעם לא יודעת לענות. אני גרועה בהגדרות ובקטלוג לז'אנרים. אנסה. שירים אישיים בעברית, על מצע מלודיה מרגשת, במעטפת אלקטרוניקה מלנכולית עדינה. קצר וקולע…

קולומבוס: כשאת עובדת על שיר חדש, מה מוביל את התהליך?

נועה: במקרה שלי, שיר חדש תמיד יתחיל עם טקסט ולאחריו תגיע מלודיה. עשיתי הרבה נסיונות הפוכים שלא צלחו. כשיש מילים עוברים לפסנתר. כשיש לחן, עוברים למחשב. משם השמיים הם הגבול.
במהלך העבודה על האלבום, יכולות התכנות וההפקה שלי מאוד השתפרו וגם הרגישות הנחוצה כדי להכריז- שירה ופסנתר זה מספיק!
יש לי פרלמנט מאוד קטן של חברים שיקבלו הקלטה ראשונית לחוות דעת. אנשים חכמים ורגישים שמקשיבים באמת ואומרים אמת. זה פותח את הראש.

קולומבוס: מהן ההשפעות הכי חזקות עלייך כיוצרת?

נועה: בעיקר חוויות אישיות. תגליות אנושיות. מחשבות על העולם. המלחמה בין אופטמיות לפסימיות, בין העתיד לאפוקליפסה. אני חושבת שהדואליות הזו מאוד מורגשת בשירים ובעיקר בהופעות, שם גם פוגשים אותי. וכזאת אני.

קולומבוס: מה קורה איתך הזמן הקרוב שכדאי לנו לדעת?

נועה: הכי חשוב- ההופעה באוזן בר ביום שלישי 12.8. יש לי פז"מ במה מאוד קצר. התחלתי להופיע לפני שנה ולראשונה הופעתי עם הרכב במופע השקת האלבום, לפני חמישה חודשים. מאז ההרכב השתדרג, הביצועים התחדדו, חדוות הבמה גדלה וכך גם הרצון שלי להשמיע. אני חושבת שהחומרים טובים ומאוד אשמח לראות פרצופים חדשים. בהופעה בשלישי נארח את צח דרורי, המפיק המוזיקלי של האלבום שלי "גברת כפור", שהוא מוזיקאי מדהים ומיוחד, וגם נחלק אלבום לכל מי שיגיע. שווה.
חוץ מזה, מתוכננת הופעה בגרמניה עוד חודש, אמור להשתחרר פרוייקט קאברים של אליוט סמית' שלקחתי בו חלק ומתכננת לשחרר גם עוד סינגל וקליפ בסביבות אוקטובר, ולתת לו לשוטט במרחב הציבורי.

קולומבוס: את מי היית רוצה לראות השנה בהופעה?

נועה: הכי רוצה לראות את ג'יימס בלייק. בהופעה אינטימית. בינתיים יש כרטיס לchet faker. גם טוב!

קולומבוס: אלבום שהיית לוקחת לאי בודד…

נועה: המחשבה הראשונה היא שלאי בודד אני לא רוצה לקחת איתי מוזיקה. אני אוהבת שקט ואוהבת טבע וזה כנראה יספיק לי. אבל יש לי מקום בתיק, אז אקח איתי את שיר טיול של אביתר בנאי.
כי זה בעברית. כי אביתר מרגש. האלבום הזה מעורר אצלי נוסטלגיה מתוקה ומזכיר לי את הבית. זו מוזיקה ויזואלית, שמייצרת אימג'ים בראש. לרגעים מרגיעה, לרגעים מזיזה את הגוף. יש שם כל כך הרבה פרטים חבויים שכדי למצוא אותם צריך את השקט מסביב.
וגם – לא שומעים את הדיסק הזה בלופ. אז יהיה מספיק זמן להאזין לגלים, לציפורים ולמחשבות.

האיוונט: http://www.facebook.com/events/1453513094900846/

האלבום בבנדקמפ: http://noakornberg.bandcamp.com/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0