Homeחדשיםחדשים על הספינה

'חדשים על הספינה' ה-18.04.14

עוד משלוח חדשים על הספינה של קולומבוס, יוצאים למסע סביב העולם, מומלץ להצטייד בחבילה של מצות.

נפתח עם הדבר הכי טוב ששמעתי בזמן האחרון, שיר שמהפעם הראשונה ששמעתי אותו, מהתו הראשון, הוא איים להשאר שם ולא ללכת. אני בטח לא מתכוון לגרש אותו בכח.
ג'יימס וינסנט מקמורו האירי ממש עכשיו הוציא את האלבום השני שלו, הוא הקליט אותו בטקסס. על העטיפה פלמינגו ססגוני ושם האלבום-'פוסט טרופיקאל'. המון ניגודים שיוצרים משהו מאוד שונה ומאוד טוב.
השיר הפותח נקרא "Cavalier" והוא נפתח בשקט בשקט, ביט קטן ומינימלי עם הקול של וינסנט, הפלצטו שלאט לאט עולה יותר ויותר גבוה יחד עם הסינת'סייזר והגיטרה וקולות הרקע, בדרך לכבוש כל חלקה טובה שלך, עד הקתרזיס המבורך והשקט שנשאר אחריו. מהשירים האלה ששווה לעצום עיניים בשבילם.
וכן, גם שאר האלבום נהדר…

לא רחוק מדאבלין, באדינבורו שבסקוטלנד, הקימוב-2008 שלושה חבר'ה צעירים הרכב שנקרא "אבות צעירים". אני לא יודע אם באמת יש להם ילדים, אבל אני כן יודע שיש להם מוזיקה טובה. הם יצרו מעין שילוב של היפ הופ אלטרנטיבי, לואו-פיי, פופ ואר נ' בי. עכשיו יוצא האלבום השלישי שלהם בלייבל היוקרתי 'אנטיקון' והוא נשמע מצויין.
הנה דוגמית…

אחרי הקאבר האדיר שהוא עשה ל-'No Diggity' של בלאקסטריט, המפיק האלקטרוני האוסטרלי Chet Faker(משחק מילים על שמו של צ'ט בייקר האגדי), או בשמו האמיתי ניק מרפי, מוציא אלבום בכורה שעונה על הציפיות ואפילו יותר מזה.
אלבום עשיר, מלא ברעיונות והשפעות מג'אז קלאסי, דרך אלקטרוניקה רכה ומשובשת סטייל ג'יימס בלייק ועד לטכנו של דריק מאי כמו בשיר המצורף. הקול החם של מרפי רק משלים את התמהיל המנצח שהוא בנה כאן. קחו אותו לסיבוב…

הקאבר המצויין ל'בלאקסטריט' למי שלא מכיר:

ת'יברי קורפוריישן, ותיקי האלקטרוניקה מוושינגטון לא הוציאו אלבום מאז 2011 ועכשיו הם חוזרים עם עוד פרק במסע הפרטי שלהם. היעד- ברזיל. הצמד שם לו למטרה להביא את הבוסה נובה הברזילאית בצורתה המקורית, אבל עם הטוויסט המוכר שלהם. הפעם הם חוסכים בסמפולים ומייצרים את עיקר המוזיקה בעצמם, עם זמרות מתחלפות. ללא ספק, אלבום קיץ מושלם…

http://www.youtube.com/watch?v=u8Ja5G6djDk

זהו להפעם. שיהיה אחלה סופ"ש וחד שני שמח…

k

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0