Homeשבוע קאמבקים בקולומבוס

יובל על הקאמבק של הצלילים מהגן

יובל: הם קמו בשנת 84' והתפרקו רשמית בשנת 97'. העשור וחצי הזה היה גדוש ועמוס עבור סאונדגרדן שהיו חלק מבשורת הגראנג' הסיאטלית ואייקון רוק בפני עצמם, להקה קטנה ומקומית שהפכה לתופעה עולמית עם סינגלים מפוצצים ואלבומים שהפכו לקלאסיקות של התקופה.

MJS STAGE01 Soundgarden.jpg

הם הגיעו לסוג של מיצוי, הגראנג' דעך לקראת אמצע שנות ה-90 והרכבים רבים הפכו לצועדים בערפל, לא מצליחים לשחזר הצלחות וחלק גדול מהם אף פורח מן העולם. כאן כנראה החליטו סאונדגרדן שצריך לעצור, לקחת אויר, לטפח פרויקטים אחרים ולנסות ללכת בדרכים אחרות.
לרובם אלה היו עדיין דרכי ערפל, יש כאלה שאפילו העדיפו לעזוב קצת את התחום ולפנות לכיוונים אחרים, ולכריס קורנל… טוב אני לא ארחיב שוב.

עבר זמן, החבורה התבשלה והתבגרה, כל אחד כבר ראה דברים אחרת והבין דבר או שניים על עולם המוזיקה, כריס קורנל אפילו היה במהלך סיבוב הופעות אקוסטי מצליח, אבל הגעגועים לחברים מילדות הגראנג' הציפו וחנקו עד שהחליטו לשוב ולנגן ביחד, ללא כל מחשבה לעומק, פשוט לנגן.

http://www.youtube.com/watch?v=Y0A71tITqe0

ג'אמים ועוד ג'אמים הביאו את כריס לפירסום הודעה בטוויטר – ""The 12-year break is over and school is back in session. Sign up now. Knights of the Soundtable ride again!", אלפי תגובות הביאו את כולם למסקנה שצריך לעשות משהו, ובינתיים נפנק את המעריצים באוסף להיטים חדש ואלבום הופעה חיה.

החבר'ה האלה יודעים את העבודה והם באו להפציץ, זה לא עוד אלבום קאמבק שקודם כל חושב על ההכנסות, התגובות, התאמת הסגנון לגיל ההרכב או דברים כאלה, הוא נוצר מתוך רצון לשחרר אל העולם את כל מה שהצטבר בפינות הנפש של ההרכב החוצה, בפול ווליום, בבלדות קורעות וברעננות.

כשהאלבום שוחרר אני הייתי בהתרגשות אין קץ, חיכיתי לרגע שאשים עליו יד וידעתי שלא אתאכזב.
לא שמעתי שום סינגל או צליל מקדם אחר מהאלבום לפני קנייתו, מה שגרם לשיר הראשון באלבום להדביק לי את הראש למשענת הכסא ומשם הדברים רק מתגברים.

אם כבר היינו להיט, הצלחנו ומכרנו, אלפי אנשים הלכו איתנו והאמינו במוזיקה שלנו, עברנו משבר, החלטנו להתפרק, עבדנו וחרשנו כל במה ואולפן בהקלטות אלבומי סולו ומופעים, התגעגענו, חזרנו לנגן ביחד, עד שלבסוף החלטנו לכתוב ולהוציא חומרים חדשים אז אין לנו דרך יותר טובה להעניק לכם את הדבר הזה.

אני מדמיין את זה נאמר בחדר החזרות, כולם צועקים, מגבירים את הכלים עד לווליום שאי אפשר לשאת ונותנים למוזיקה לצאת מחדש.
סאונדגרדן חזרו אלינו ב-2012 עם אלבום מטורף וב-2014 יגיעו אלינו כדי לראות ולהבין שאנחנו מודים על כך.

http://www.youtube.com/watch?v=KIDInlJJFb0

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0