Homeשבוע אלבומי בכורה חלק ג

יובל על אלבום הבכורה של העורבים השחורים

אחד הדברים המענגים ביותר באהבתי למוזיקה היא היכולת לחקור ולחפור עמוק, לגלות דברים חדשים, להכיר אמנים דרך חיפוש מקיף ולא מסינגלים ברדיו או מקליפים בטלוויזיה. בתוך כל העושר הזה יש גם מינוס מסוים, אני מוצא את עצמי בהמון מצבים שבהם אני מחפש ייחודיות  מסוימת, משהו מקורי שיגרום לי לחזור אל הצליל החדש שזה עתה גיליתי, הריצה הזאת אחר משהו שעדיין לא שמעתי לעיתים גורמת לי להשתעמם מהדברים הפשוטים, הלא מתאמצים, כאלה שלא יוצרים משהו חדש ועושים את המוכר והטוב, ואני במקום להישען אחורה וליהנות מדלג לדברים אחרים.

למה אני מספר לכם את זה?? מהסיבה הפשוטה שככה אני מרגיש לגבי אלבום הבכורה של העורבים השחורים – "shake your money maker".

black-crowes-frost-580

כבר דיברתי לא פעם על שנות ה-90, השנים שהניבו מהפכות ברוק האמריקאי וגילו לעולם דור צעיר של מוזיקאים שפשוט רצו לחדש, ליצור דברים עם טביעת אצבע אישית בעזרת הטכנולוגיה המתעוררת או בעזרת גוונים וסאונד חדש לרוק הקיים, ובתןך כל הבלאגן המתעורר הרכב אמריקאי חדש מוציא את אלבום הבכורה שלו, אלבום שלא מחפש מהפכות והתחדשות אלה את השורשים הבסיסיים ביותר.

http://www.youtube.com/watch?v=4y-3Pv52unM

ההרכב, ששמו הראשון היה – mr. crowe's garden הוקם בסוף שנות ה-80 ע"י האחים רובינסון. כבר מההתחלה האחים הביאו איתם את ההשפעות העמוקות שלהם אל הרכבם החדש, רוק אמריקאי צעיר, פופ פסיכדלי נוסטלגי ורוק דרומי קלאסי. האלבום, שקרוי על שם שיר של גאון הבלוז אלמור ג'יימס, זכה להצלחה גדולה, הוא כלל המנוני רוק אנרגטיים על טהרת הז'אנר, בלדות אקוסטיות רגועות והמון אוירה של רוק נ' רול קלאסי.

הסינגלים שיצאו כללו מגוון רחב של סגנונות, כולל קאבר מעולה לקלאסיקה של אוטיס רידינג ודחפו את ההרכב למכירות של 3 מיליון עותקים, ללא ספק פתיחת קריירה מרשימה. יש שישמעו את האלבום ולא יבינו על מה כל הרעש, הרוק הבסיסי הזה הוא משהו שלהקות רבות עשו ויעשו אז למה דווקא הם מתפעלים קריירה מפוארת עם רוק שהרולינג סטונס ולינירד סקינירד כבר עשו מזמן?

http://www.youtube.com/watch?v=ltUfCyUeWL4

לחזור לבסיס זה לא דבר רע, לא תמיד צריך לחדש, יש מצבים שפשוט צריך לשמר, וזה מה שהעורבים יודעים לעשות, הם חיברו את דור שנות ה-90 הצעיר אל שורשי הרוק הקלאסי, הם יצרו סגנון שמביא לנו קלאסיקה בצבע מודרני חדש, ריפים מעולים של גיטרות שנשענים על בלוז והארד רוק, סולן בעל יכולת לצעוק בצרידות ולרגש בעדינות, מוזיקה שלא מתיימרת להיות משהו ראשוני וייחודי אלה מצעידה את אמריקה הגראנג'ית המתחדשת שקצת שכחה את מקורותיה בצד חזרה אל הרוק נ' רול הטוב והבסיסי.

http://www.youtube.com/watch?v=2on6tBOU4AA

את כל זה עושים העורבים בצורה מושלמת, לפעמים נראה שאמריקה הייתה צריכה הרכב כזה שיחזיק את עמודי הרוק על גבו ויעניק לו חיים חדשים. אני אוהב אתכם עורבים שלי, הענקתם לי אלבום שתמיד מחזיר אותי לקרקע וגורם לי להנות מהפשטות והכיף שיש במוזיקה, ההתחדשות טובה כשיודעים מאיפה אנחנו באים ורק בזכות האלבום הזה אני מבין את זה כל פעם מחדש.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0