Homeשבוע סופרגרופס בקולומבוס

עוזי מסיים את השבוע באמוק

עוזי: כמעט כל מי שכתב כאן השבוע התחיל מהסיפור שמסביב לסופרגרופ. מה בעצם מביא חבורה של מפלצות אגו, אמנים מוערכים שכולם מולטי מיליונרים להתקבץ מסביב לפרויקט משותף שבדרך כלל גם לא יכול לעמוד בציפיות. ברב הפרויקטים האלה האמנים אומרים שהם עשו את זה לכיף, שזה התחיל מאיזה ג'אם ספונטני שיצא משליטה או סתם מפגש חברתי שלא קשור למוזיקה וגלש לאולפן.

בשנת 2006 תום יורק הוציא אלבום סולו ניסיוני שהכיל בעיקר אותו ואת הלפטופ שלו. במשך שלוש שנים תום יורק חשב איך להופיע עם האלבום הזה. מדי פעם נוגנו שירים שלו בהופעות של רדיוהד אבל יורק הרגיש שהוא לא הצליח להעביר את האלבום על הבמה כמו שצריך. רק בשנת 2009 הוא הקים את Atoms for Peace , תחילה במטרה לנגן את האלבום בסיבוב הופעות ולאחר מכן התרחב שיתוף הפעולה לאלבום בכורה של ההרכב AMOK. הסופרגרופ מורכב מיורק, פלי (הבסיסט של הפפרז), מפיק העל נייג'ל גודריץ' (רדיוהד, בק, פול מקרטני, אייר ועוד רבים וטובים, כאן בתפקיד קלידן וגיטריסט), ג'ואי וורונק (מתופף באלבומים של Beck, REM), ומתופף ההופעות של הפפרז מאורו רפוסקו (לא טעיתם, שני מתופפים – תחביב של יורק שהונהג גם בסיבוב ההופעות של רדיוהד ב2012). מה שאיחד את כל החברים הללו ללהקה הוא אימייל ששלח יורק ובו הוא ביקש מהם לנגן איתו את האלבום בסיבוב הופעות מיוחד.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=yQpoX2GKMlQ]

תום יורק מספר על האימייל ועל המפגש הראשון עם פלי: "נפגשנו מאחורי הקלעים בהופעה ודיברנו על אלבום סולו שעשיתי – אירייזר. כמה חודשים אחר כך חשבתי שיהיה נחמד לנגן את זה ביחד לייב וכתבתי אימייל לפלי ולעוד כמה חברים"
"כשקיבלתי את האימייל מתום יורק התחלתי לרקוד בבית כמו משוגע במשך שעה ולצעוק ברחבי הבית "תום יורק רוצה לנגן איתי", אחרי שנרגעתי כתבתי לו אימייל רגוע חזרה: יהיה לי לעונג!" מספר פלי את הצד שלו לסיפור.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=XB_CanET_iA]

האלבום Amok  שיצא בדיוק לפני שנה ושבוע לא מתרחק מאד מהאיזורים המוכרים של תום יורק מרדיוהד ולא מזה של אירייזר. מדובר באלבום עמוס שכבות של סאונד וביטים שברגע שהוא מתלבש לך על האוזן קשה להניח אותו. בדומה לאלבום האחרון של רדיוהד, יש לו כמה נפילות וחסרה לו האחידות שמאפיינת את היצירות הגדולות באמת של יורק, אבל בסופו של דבר מדובר בעוד כמה שירים מעולים שנוכל להנות מהם בעוד שנים, כשתום יורק והקול שלו יהיו רק זכרון ישן בתוך ים של מיילי סיירוסים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=lYJzkxhVvx0]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0