Homeשבוע סינגר/סונגרייטר בקולומבוס

יובל על האיש הכי גבוה בעולם…

יובל: הוא מגיע מהשורשים, עמוק מתוך בטן האדמה הוא מתחיל לצמוח, מתוך אהבה לפיט סיגר, וודי גת'רי וכמובן בוב דילן שלרגעים נשמע כאילו שר מגרונו. שם מחכה השוודי המרטיט הזה לפרוח ולהעשיר את העולם בצלילים מענגים שהם הפרח היפה ביותר. המרגש עד דמעות. כשהוא אוחז בגיטרה האקוסטית שלו ומתחיל להפגין את קסמיו משהו קורה, קשה לשים על זה את האצבע אבל פתאום הכל מתמלא בריח שלו, ריח שמביא איתו משהו נוסטלגי, משהו פשוט שכל כך נעים להתגעגע אליו למרות שלא שמענו דומה לו מעולם.

tmoesummer21

 הוא הגיע לחיי בתקופה שבה הייתי רווי ממוזיקה, האוזן שלי התעייפה מלחטט ולהכיר צלילים חדשים, היא רצתה פשוט את המוכר והטוב. הגעתי לבקר חבר שבדיוק השתחרר מבית חולים אחרי ניתוח, הוא היה חייב להישאר בבית ולנוח, לא לעשות כלום, הוא היה מבלה במשך כל היום על המחשב ומקשיב למוזיקה עד שגילה אותו והתאהב בשניות.

כשנכנסתי לביתו היה שקט, הטלויזיה על מיוט, המחשב בדיוק סיים לנגן שיר ומתוך כל השקט הזה החבר אמר "שמעתי היום הרבה דברים אבל זה הכי טוב", לקח את המחשב לידיים, הפעיל את "king of spain" ולא הוציא מילה, פשוט נתן לי להקשיב בשיא הריכוז, כאילו משדך בינינו ואני ללא ספק הייתי ממש קל להשגה.

 הסטייל דומה להמון דברים אבל עם זאת שונה ומיוחד. אני אומר תמיד שהדבר הכי קשה בעיני זה ליצור שירים עירומים, לשיר את נשמתך החוצה בעזרת גיטרה בלבד, לעמוד חשוף מול הקהל בלי לעטוף את עצמך בהפקה גרנדיוזית וסאונדים מטשטשים. זה דבר שצריך בשבילו אומץ רב, רק הגדולים באמת עומדים בזה בכבוד, אתם תחליטו בעצמכם לאיזה צד הוא משתייך.

http://www.youtube.com/watch?v=5lPHbXBam4Q

 "the wild hunt", אלבומו השלישי של the tallest man on earth הוא האלבום המינימליסטי הכי עשיר שעבר דרך אוזניי, הוא מספר על ילדות, התפכחות, אומץ לב, רצונות וכמובן על אהבה בצורה הכי אמיתית ונוגעת ללב. קולו גורם לי להיות על סף התפרצות רגשות עזה בכל פעם מחדש ויכולות הנגינה שלו זה כבר פוסט בפני עצמו, הכל מלווה בהקלטה ביתית ועצמאית שמוסיפה עוד גוון של אמת וכנות ליצירה הזו שקשה לי מאוד להפרד ממנה בכל פעם שהאלבום נגמר, אז אולי כדאי שאפסיק לנסות.

http://www.youtube.com/watch?v=nE5dWDKsNhM

http://www.youtube.com/watch?v=_28cWwYLprM

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0