Homeשבוע פסנתר בקולומבוס

יובל על הקלידים של ג'ורדן רודס

יובל: עולם הקלידים חייב המון לג'ורדן רודס. למרות שאני מאוד אוהב אומנים שמתרפקים על העבר גם בגישה וגם בסגנון ובסאונד, רודס, שגדל ושאב את רוב השכלתו מהמוזיקה הקלאסית ומפרוג ישן הצעיד את עולם המוזיקה המתקדמת של ימינו אל העתיד.

jordan

כבר מגיל צעיר נחשב רודס לסוג של גאון, מה שפתח לו את שערי הקונסרבטוריון של ג'וליארד היוקרתי כבר בגיל 9 ללימודי מוזיקה קלאסית. באותה תקופה בין רסיטלים וקונצרטים שבהם שלט ללא עוררין התחיל רודס לפזול לכיוון הפרוג-רוק הקלאסי. ההרכבים הגדולים והיצירות האלוהיות שכללו בתוכן פסנתרנים פורצי דרך גרמו לרודס לחשוב על שינוי כיוון ולזנוח את שופן ובאך לטובת ריק וויקמן וקית' אמרסון שפתחו לו דלת לעולם אשר ישנה את חייו.

לאחר התעמקות אין סופית בז'אנר, יכולת למידה מדהימה ורצון לדעת כל דבר הגיע רודס לעולם הפרוג-רוק כפרי בשל, פרי שזרעיו עוד יצמיחו דברים שלא נראו אשר ישפיעו על מיליוני מוזיקאים, וכך אכן היה, לאחר כמה אלבומי סולו מוערכים ועבודה עם אומנים רבים רודס תפס את עיניהם של dream theater, הרכב שיוביל את הפרוג – מטאל שנים קדימה ויהיה למשמעותי ביותר בתחום.

העבודה עם קולקטיב מוזיקלי כמו dream theater  היה דבר שהפרה את שני הצדדים וגרם להם להיות טובים וחדים יותר. עם זאת רודס העניק להרכב צבע יותר עמוק וקלאסי, עם סאונדים חדשים ומהלכים מוזיקלים שלקוחים מסגנונות שונים כמו מוזיקת עולם, אלקטרוניקה, ואפילו ג'אז.

רודס הינו הקלידן השלישי במספר של ההרכב שנכנס לנעליים מאוד גדולות ומחייבות, קווין מור ודרק שריניאן שאיישו את עמדת הקלידים בכבוד רב לפניו היו גם הם פורצי דרך לא קטנים והעובדה הזאת כנראה רק גרמה לרודס לרצון להיות בטופ, לעקוף אותם ולהפוך להיות באמת הגדול מכולם.

רודס הצעיד את הז'אנר לעתיד בכמה מובנים בולטים –

  • כמו שהזכרתי הוא יצר חיבור בין סגנונות, החיבור יצר אוירה ייחודית ומעניינת מה שפתח את הז'אנר לזרמים חדשים.
  • הוא פיתח סאונד מיוחד משלו, אפשר בקלות לזהות את עבודותיו והפקותיו בזכות סאונד מעודכן וחד, מעט חללי אפילו.
  • אופן נגינה מלהיב, הוא נשמע לפרקים כמו מאלתר הכל על המקום ותוך כדי האלתור ממשיך מדי פעם לתת רמיזות לשיר המקורי אותו הוא מנגן, כמו קו מנחה שבתוך כל הצלילים והמהירות תמיד נשאר במעמקי האוזן ושומר על סדר.
  • הטכניקה מדהימה ולפעמים בלתי הגיונית, ריצה מטורפת במהירות על הקלידים לצד ריגוש שיא בבלדות שקטות ועדינות.
  • שימוש גדול ומרכזי בגאדג'טים ומיכשור חדשני כמו מקלדות בגדלים שונים, נגינה על אייפדים, שימוש ופיתוח מכשירי מולטי שכוללים סאונדים מעניינים ויכולות אלקטרוניות פורצות דרך.

כל הדברים האלה הופכים את רודס לדעתי לאומן ופסנתרן ענק, אחד בדור יש להגיד.

יש המון אנשים שלא מתחברים לז'אנר ולסגנון המאסיבי הזה, כאלה שטכניקה מפחידה אותם והם מעדיפים נגנים רגועים ומתונים שלא יציגו את שיא יכולתם 90% מהזמן ויטחנו למאזין את האוזן, הם מוצאים בהם משהו מעייף ומשעמם, אז גם אם אתם כאלה אני חושב ששווה לתת הזדמנות לרודס, יכול להיות שתופתעו ותגלו כאן אמן ורסטילי שידביק אתכם לכסא,

גם אם בטכניקה מאסיבית –

גם אם בנגינה עדינה –

גם עם צעצועים –

ואפילו בקאברים –

הוא תמיד מדהים ומעורר השראה. מכשף, כמו שאמרתי – יחיד בדור.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0