שי: כמעט ואי אפשר לנתק את אפריקה ואת ההשפעה שלה על התרבות האמריקאית בכלל והמוסיקה בפרט. החל מהבלוז דרך הג'אז ועד להיפ-הופ והראפ. המונח אפרו-אמריקאי נוצר מתוך רצון לעשות תיקון לאפליה הגזעית ממנה סבלו השחורים בארה"ב ולקוות להשתלבותם המלאה בחברה האמריקאית וזאת למרות כל השנאה והסבל שחוו מאז הגיעו אבותיהם אל החופים המזרחיים של המעצמה הצעירה על ספינות עבדים כבולים בשרשראות.

אך לא משנה כמה ניסו אנשי שיוויון הזכויות ומנהיגי שני הצדדים לאחות את הקרעים, נשארה בשחורים מן הגאווה האפריקאית וזיקה אל ביתם העתיק. רבים מהמוזיקאים ניסו ושאפו להביא ולחוות את אפריקה דרך המוסיקה שלהם ולנסות לא להתכחש אליה ולשורשיהם שנטועים בה.
אחד מהם הוא ג'ון קולטריין שב-1961 הוציא אלבום בשם AFRICA/BRASS בו הוא עבד, מעבר לרביעייה המוכרת שלו, עם תזמורת רחבה של כלי נשיפה. בקטע הנושא הפותח את האלבום ניסה קולטריין יחד עם התזמורת בניצוחו המרהיב של אריק דולפי האחד והיחיד, להביא מהניחוח הפראי של היבשת השחורה את הצלילים והקסם שהיא אוצרת בתוכה.

פוסט קודם
וורדפרס: 0
DISQUS: 0