שי: תמיד כשמדובר

שי: תמיד כשמדובר על נשים בעולם המוסיקה, אנחנו מצפים לשמוע זמרות. קולן מוכר וידוע בתור כלי מסוכן שיש להדירו ולכן, יש להעצים אותו ולמקם אותן בקדמת הבמה צמוד למיקרופון תחת הספוט, ולהגביר! אבל איך שהוא אנחנו לא מצפים לשמוע על נשים שהן מלחינות, מעבדות, מנצחות?! ובכן, הנה לכם, קרלה בליי – מלחינה, מעבדת, מנצחת.

קרלה, אישה גבוהה ורזה, ארוכת גפיים ובעלת שיער קש עם אישיות מלבבת (גם היא נחמדה מאד), הכירה את בעלה הפסנתרן, פול בליי, בזמן שעבדה בתור נערת סיגריות בבירדלנד (מועדון ג'אז ניו יורקי) בסוף שנות החמישים. הוא זה שדחף אותה להתחיל לכתוב מוסיקה לאחר שגילה בה את ה"ניצוץ" הזה שמסתתר בעיניה תחת הפוני הצהבהב הזה. נישואיהם לא החזיקו מעמד זמן רב , אך הקריירה המוסיקלית שלה נמשכת עד היום וכוללת רפרטואר רחב של יצירות החל מסטנדרטים פופולאריים ועד אופרות ג'אז ועבודה לצד מוסיקאים כמו ג'ק ברוס ורוברט וויאט.

כשחברה אל סצנת הג'אז האוונגרדי של ניו יורק שנות ה-60, הייתה בליי בין הראשונות להקים לייבל עצמאי ותמיד הגדירה את עצמה בתור מלחינה ולא מבצעת. בן זוגה, נגן הבס סטיב סוואלו, מנגן איתה מתחילת שנות השמונים כשהוא בעצמו שותף ליצירה. כאשר היא מנהיגה ביג בנד, כמו בדוגמא שלפניכם, ניתן לשמוע השפעות של דיוק אלינגטון וצ'ארלס מינגוס. אך מעל הכל, את הקול הייחודי שלה.

פוסט הבא
פוסט קודם

תגובות

וורדפרס: 0
DISQUS: 0