שי: שנות השישים ש

שי:
שנות השישים שבאות אל קיצן בשבוע זה, היוו קרקע פורייה למלחינים קלאסיים שנמשכו לכיוונים יותר ניסיוניים. אחד הכיוונים האלה היה זרם המינימליזם ואחד המלחינים האלה היה טרי ריילי.

מינימליזם– הכוונה היא למיעוט תנועות ופיתוחים. זרם זה שאב את רעיונותיו בעיקר ממוזיקה מהמזרח הרחוק ומג'אז מודאלי. המאפיינים של מוסיקה מינימליסטית הם רפיטטיבויות והתפתחות איטית של היצירה.

טרי ריילי שמשתייך לזרם הזה, היה ידוע בהופעות ה- ALL NIGHT FLIGHT שלו שבהן הקהל היה מגיע עם מזרנים ושקי שינה, מתרווח על הרצפה ואז מעשר בערב ועד הזריחה ריילי היה מאלתר על אורגן וסקסופון סופרן(לחוד כמובן) עד לשעות הזריחה. האווירה המדיטטיבית הזאת הועתקה היישר אל האלבום שלו שיצא ב-1969 ונקרא- A RAINBOW IN CURVED AIR.

האלבום, כמו IN A SILENT WAY של מיילס דייויס, מורכב משני קטעים ארוכים. בראשון ריילי מנגן על אורגן ומעמיס עליו צלילים שנכנסים ויוצאים בשיטת העלאות. אחרי 7 דקות מצטרף ההרפסיקרוד ולאחריו גם כלי ההקשה. הקטע השני, קודר הרבה יותר, מורכב בעיקרו מאילתור על סקסופון סופרן ושימוש נרחב של טייפ בעזרתו מתקיימות החזרות וריבוי השכבות.

טרי ריילי הוא אותו ריילי מ-BABA O'RILEY של THE WHO שהתנגן כאן שבוע שעבר ע"י תומר. וניתן להבין מהיכן לקח פיט טאונסנד את פתיח הסינתיסייזר לשיר הזה. ובכלל, אולי אין אלה השורשים אך ב-RAINBOW ניתן למצא נבטים ראשונים של מוסיקה אלקטרונית שבאה עלינו לטובה. לא מעט אמנים הושפעו מהמוסיקה של טרי ריילי. החל מבריאן אינו ועד רדיוהד.

בקישור יש את 7 הדקות הראשונות של האלבום…

פוסט הבא
פוסט קודם

תגובות

וורדפרס: 0
DISQUS: 0