Homeשבוע פנינים נשכחות בקולומבוס

שבוע 23- שבוע פנינים נשכחות בקולומבוס

פוסט אחרון ל"שבוע פנינים נשכחות" ועוזי כותב לנו מאמסטרדם הרחוקה…
עוזי: האלבום SHAPE OF THINGS TO COME של ג'ורג' בנסון הוא פנינה נשכחת בעיני משתי סיבות. הראשונה היא שעל אף שהאלבום הופץ כתקליט ב1968 וזכה להצלחה, כאשר עולם המוזיקה עבר לדיסקים, יצאה רק הדפסה מצומצמת מאד ממנו, עד לשנת 2008 בה חזר האלבום לקטלוג של VERVE שציינה 40 שנה להקלטתו בהדפסת מהדורה חדשה.
הסיבה השנייה היא המעבר של ג'ורג' בנסון מהג'אז לסצנת הפופאר אנד בי, שבהן הוא לא מצטיין בלשון המעטה והיכולות הווקליות שלו(על אף שהן טובות) לא מתקרבות ליכולת הנגינה הוירטואוזית שלו על הגיטרה.
האלבום הזה, לצד מספר אלבומי ג'אז טובים שעשה, פשוט הלך לאיבוד בתוך דיסקוגרפיה של אלבומים בינוניים ומטה(הבנאדם הוציא 50 אלבומים). ולכן כמעט כל מי שביקשתי להשמיע לו את האלבום הזה הרים גבה למשמע השם ג'ורג' בנסון, אבל השתכנע כשסיפרתי לו שמדובר באחד מאלבומי הג'אז הנעימים והטובים ביותר שיש, שרשימת האורחים כוללת בין היתר את הבסיסט רון קרטר והפסנתרנים הרבי הנקוק והאנק ג'ונס.
מדובר באחת מהפנינים הנשכחות של הג'אז, אלבום שהצלחתי להפתיע איתו אנשים שהידע שלי בג'אז אפסי לעומתם, האלבום שאני שולף כשאנשים מבקשים לשמוע משהו חדש שהם לא מכירים. לכל מי שנרתע מג'אז מדובר באלבום יחסית קל לאוזן שיש בו רגעים Fאנקים(תמיד רציתי לכתוב ככה פאנק כמו המגניבים) ואפילו בלוזיים במידה מסוימת.
ואי אפשר בלי לתת מילה על ג'ורג' בנסון שעל אף הקלטות רבות ומיותרות, היה ונשאר אחד מהגיטריסטים הכי טובים ומגוונים בהיסטוריה, שהקליט את הסינגל הראשון שלו כשהיה בן עשר בלבד, ושבין ים אלבומיו מסתתרות פנינים רבות. אני מצרף את FOOTIN’ IT שפותח את האלבום(מצטער על האיכות – גם ביוטיוב זו פנינה נסתרת, מוקלט ישר מהפטיפון) ואת שיר הנושא SHAPE OF THINGS TO COME…

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=lvrCWD_V1fc&w=448&h=252&hd=1]

 

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=byF3xoMZW6o&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0