Homeשבוע קאברים בקולומבוס

שבוע 21- שבוע קאברים בקולומבוס

והיום, קובי כותב לנו על אחד מאלבומי הקאברים האהובים עליו… קובי: ג'רי גרסיה היה מוזיקאי,משורר וגיטריסט שדורג במקום ה-13 ברשימת 100 הגיטרסטים הטובים בכל הזמנים.
הוא נולד בסן פרנסיסקו ב-1942.
בצעירותו נהג לשמוע את צ'אק ברי, באדי הולי ואדי קוקרן. והחלום שלו היה לקבל גיטרה חשמלית. ביומלדת 15 אמא של ג'רי נעתרת לבקשתו וקונה לו גיטרת דנאלקטרו עם מגבר קטן.
התרועעותו של גרסיה בבוהמה של סן פרנסיסקו בצעירותו השפיעה מאד על הנטיות האומנתיות שלו, ובעיקר הקשר שלו עם וולי הדריק, אמן שפעל בסן פרנסיסקו בשנות ה-50, שדוחף את גרסיה לכיוון הבלוז האקוסטי, ומשמש לו מפתח כניסה לבוהמה המקומית. בסביבות אותה תקופה ה-LSD החל לצבור תאוצה בקרב ציבור הסטודנטים. גרסיה מתאר את השפעות ה-LSD עליו כמשחררות, והן באות לידי ביטוי בבירור ביצירותיו.
אחרי שנים ארוכות בראש אחת הלהקות היצירתיות והמוכשרות בהסטוריה של המוזיקה, ה"גרייטפול דד", הוא מוצא גם זמן לביטוי אישי ומפתח גוף עבודות סולו גדול ומרשים.
ג'רי גרסיה מת בשנת 95 מהתקף לב בזמן ששהה במרכז לגמילה מסמים.
בשנת 2005 משתחרר לעולם אלבום קאברים לדילן שמבצע גרסיה במהלך הופעותיו משנת 73 ועד 95.
גרסיה אמר שהוא מחובר לקאברים שהוא ביצע כאילו כתב אותם בעצמו. לרוב גרסיה לוקח את השירים של דילן למחוזות אחרים ומבצע אותם בצורה שכל כך אופיינית לו. לכן כמעט את כל השירים, שרבים מהם הם להיטים גדולים של דילן, כמעט ולא ניתן לזהות בגרסאות החדשות ובהגשה הכל כך ייחודית של גרסיה.
מה שיוצר אלבום שנשמע כאילו ג'רי גרסיה כתב והלחין אותו
בעצמו. תהנו…

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=We23xbMo_4c&w=448&h=252&hd=1]

 

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=FbXg3ZuJ7-k&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0