Homeאורחים כותביםקולומבוס מגלה את סן פרנסיסקו

שבוע 17- קולומבוס מגלה את סן פרנסיסקו

חוזרים לרגע לצידה המזרחי של היבשת, עם יאיר שנותן לנו פוסט אורח נהדר על ה-MCA של הביסטי בויז, שהלך היום לעולמו…

יאיר: במקור, הפוסט היה אמור להגיע לקולומבוס בשבוע ניו יורק אבל פיספספתי… בשל הנסיבות הטרגיות, פשוט אעלה את זה כאן: מאז שגיליתי את השיר (והקליפ המעולה) Sabotage, הגדרתי שירים לפיו – יש שירים שנשמעים מעולים בפעמים הראשונות ונמאסים די מהר ויש כאלה שלוקח כמה פעמים עד שמתרגלים אליהם ולומדים לאהוב אותם. ויש את שירי Sabotage – שירים שנשמעים אחלה בפעם הראשונה ואז רק יותר ויותר טוב ככל ששומעים אותם יותר.

לא הרבה אלבומים יצאו לחבורה, 8 אלבומי אולפן ב-30 שנות פעילות, מה שמשאיר את המעריצים מחכים עם הלשון בחוץ ומוכנים להיות מופתעים כל פעם מחדש.
הלהקה התחילה כלהקת Pאנק עם סאונד של צעקות לתוך מגאפון שפשוט כיף להתפוצץ איתו. האלבום הראשון (License to Ill) היה בעיקר פארודיה על שירי פאנק של שנות ה-80 כמו "I Wanna Rock!" של ה-Twisted Sister. שירים כמו Fight to Your Right ו-Girls עם תכנים ילדותיים ושובניסטיים, שלוו לעיתים בקליפים גרוטסקים, הביאו לתוצאה הפוכה ולמעשה הביאו להם קהל שראה אותם כממשיכי הז'אנר, במקום פארודיה עליו.
החבורה התבגרה והוציאה אלבומים מעולים שעירבבו קטעי הארד קור עם היפ הופ רגוע וקטעים אינסטרומנטליים שכללו שילובים של ג'אז וFאנק. Paul's Boutique ו-Check Your Head, שני אלבומים שסימלו את המעבר, משלבים קטעים רבים ומעולים עם עליות וירידות בקצב ובווליום בין שיר לשיר, עם סאונד מחושב וטקסטים שנעו בין מגוחכים לפרץ רצינות פה ושם.
Ill Communication, שכלל את Sabotage, Get it Together בשילוב נהדר עם Q-Tip, וקטעים אינסטרומנטליים מעולים כמו Eugene's Lament, Sabrosa, Shambala (ששולב באחת הסצנות הקשות והיפות של "שובר שורות") ו Ricky's Theme שבמשך כשנתיים היה מוזיקת דיווחי התנועה של גלגל"צ מבלי לקבל שום קרדיט על זה.
2 אלבומים אינסטרומנטלים לחלוטין יצאו ללהקה, הראשון היה למעשה אוסף נהדר של שירים מכל האלבומים עד התקופה – The In Sound From Way Out! (שמעולה לערב עם הבחורה), ואלבום שכלל רק קטעים חדשים מ-2007 The Mix-Up.
אלבומם "To the 5 Boroughs", שיצא ב-2004 , הוקדש כולו לעיר ניו יורק, בעקבות ה-9/11, עם דגש על טקסטים, פחות על המוזיקה והרבה מעריצים היו מאוכזבים מהתוצאה היבשה משהו ולא פחות מתוכנה למניעת העתקות שהביאה לכך שהדיסק פשוט לא עבד על הרבה מערכות סטיראו ותחושת פרנויה מצד הלהקה.
אלבומם האחרון יצא לאחר עיכובים רבים ולאחר שהחלק הראשון נגנז יצא רק החלק השני – Hot Sauce Committee Part 2 לאחר שאדם "MCA" יאך אובחן עם גידול סרטני, מה שהביא להפסקת העבודה על האלבום וסיבוב ההופעות המתוכנן וליציאה מאוחרת של "חלק 2" לאחר שחזרו לעבודה.
—————————————————–
אמש נפטר ה-MCA, היית חלק ענק מהקטלוג המוזיקלי שלי.. זה הזמן להגיד תודה:
"Gratitude" Good Times Gone And You Missed ThemWhat's Gone Wrong In Your SystemThings They Bounce Just Like A SpaldingWhat'd You Think Did You Miss Your CallingIt's So Free This Kind Of FeelingIt's Like Life It's So AppealingWhen You've Got So Much To SayIt's Called Gratitude, And Rhat's RightGood Times Gone But You Feed ItHate's Grown Strong You Feel You Need ItJust One Thing Do You KnowWhat You Think That The World Owes YouWhat's Gonna Set You FreeLook Inside And You'll SeeWhen You've Got So Much To SayIt's Called Gratitude, And That's Right RIP

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ZdJ5e70Q8mw&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0